View Single Post
  #4  
Old 04-04-2005, 14:39
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
er zijn verschillende mogelijkheden en het hangt ervan af welke onderdelen. Als je bijvoorbeels moertjes op de carosserie wil aanbrengen kan je ze mee invernissen (vernis aanbrengen met de borstel) Als de onderdelen iets groter zijn, zoals bijv. gordelgespen of snelsluitingen voor de kofferdeksel en motorkap, dan gebruik ik daarvoor seconden-lijm-gel van Loctite. Die kan je in nagenoeg iedere doehetzelf zaak vinden. Komt ook in een dispenser, waardoor het makkelijk werken is. Ik doe dan een beetje gel op een plaatje en pik er met een tandenborstel een weinig vanaf, dat ik dan aanbreng op het onderdeel. Een motorsluiting houd ik vast door er op de zichtbare kant met een naald in te prikken - de sluiting blijft dan op de naald zitten en aan de achterkant kan je dan met de tandenstoker wat lijm aanbrengen - niet te veel want anders krijg je witte randen nadien. Met behulp van de naald - het onderdeel zit er immers nog op - kan je dan het stukje aanbrengen op het model.
Ik gebruik deze lijm ook om gespen van te plekken in de stoelen. De witte rand die er dan soms verschijnt overschilder ik gewoon.
Als je carrosserie goed gevernist is, en deze is goed uitgehard, dan kan je de evt. witte randen nog wel verwijderen met compound.

Loctite is ook sponsor van McLaren, maar dat geheel terzijde natuurlijk
Hope this helps
Reply With Quote