Ik heb massa's handtekeningen verzameld, voornamelijk op Racing Shows en Historic GP's, omdat je de piloten dan beter kan benaderen en er een praatje mee slaan. Voor mij is die handtekening eigenlijk alleen maar een aandenken aan die dag dat ik met een bekende piloot mocht staan praten. Ik ga jullie dan ook niet overstelpen met een lijst namen, die voor jullie waarschijnlijk sowieso niet veel betekenis heeft.
Maar waar ik wel fier op ben is de beperkte verzameling van gebouwde schaalmodellen, die ik op een sokkel aangeboden heb aan de piloot van die wagen, om er een handtekening op te plaatsen. Persoonlijk vind ik die handtekeningen veel waardevoller en moeilijker te bekomen, want je moet werkelijk doelbewust een model bouwen, het dan ook nog onbeschadigd meezeulen naar een evenement waarvan je weet dat die piloot er zal zijn, hem benaderen en vragen om te signeren. Toch wel wat moeilijker dan "per ongeluk" iemand tegen het lijf lopen en een stukje papier of een programmaboekje ter ondertekening aanbieden...
De lijst zelf is dan ook vrij kort, en die wil ik wel even meegeven.
Jacky Ickx signeerde mijn Citroën ZX "Dakar" en mijn Ferrari 312 PB;
Jean Blaton (zijn ex-schoonpa) signeerde mijn Ferrari 330 P4;
John Surtees signeerde mijn Ferrari 312;
En Eric VDPoele én Marc Goossens signeerden mijn Ferrari 333 SP "Racing for Belgium".
|