Thread: GP van Monaco
View Single Post
Old 01-01-2002, 15:58
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

GP van Monaco

Ter voorbereiding van de race van morgen, post ik hier nog enkele zaken die nuttig kunnen zijn (sommige put ik alweer uit eigen ervaring...).

a) hier of hier kun je een bestandje downloaden waardoor je bepaalde boodschappen naar een sneltoets kunt mappen i.p.v. ze helemaal te typen. Het is goed mogelijk dat geen van beide links werkt, stuur me dan zo vlug mogelijk een mailtje en dan stuur ik je het gezipte bestand,

b) als je gedubbeld wordt probeer dan liefst de leider vóór de tunnel vrije baan te geven. Je voelt je nogal lullig als je crasht bij de chicane en daardoor de leider z'n race verpest.

c) los beslist gas bij de bult net voor de chicane. Wie dat niet doet, crasht gegarandeerd.

d) ik wil er nogmaals op wijzen dat de banden in Monaco veel meer tijd nodig hebben om opgewarmd te geraken, deels omdat het een stratencircuit is en veel trager. Doorspinnende wielen zijn daar de normaalste zaak van de wereld en kunnen veel tijd kosten. Een gedeeltelijke oplossing daarvoor is shortshiften.

e) net een race met Jim Clark achter de rug en het ging redelijk goed, dus dat belooft voor morgen. Maar ja, dan zitten we met een half dozijn gekken op de baan .
Reply With Quote