View Single Post
  #70  
Old 13-04-2005, 18:59
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Gisteren en vandaag de voorlaatste testing van de World Series in Valencia dus, met voor het eerst het volledige veld (dus de twee wagens per team).

Hier alvast de tijden van gisteren, dinsdag:
1 - Felix Porteiro - Epsilon - 1'21"383
2 - Andreas Zuber - Carlin - 1'21"628
3 - Markus Winkelhock - Draco - 1'21"761
4 - Robert Kubica - Epsilon - 1'21"776
5 - Damien Pasini - Cram - 1'21"808
6 - Christian Montanari - Draco - 1'21"879
7 - Pastor Maldonado - Dams - 1'21"926
8 - Adrian Valles - Pons - 1'21"967
9 - Milos Pavlovic - GD - 1'22"098
10 - Tristan Gommendy - KTR - 1'22"100
11 - Simon Pagenaud - Saulnier - 1'22"288
12 - Alx Danielsson - Dams - 1'22"333
13 - Giovanni Tedeschi - RC - 1'22"388
14 - Eric Salignon - Cram - 1'22"412
15 - Will Power - Carlin - 1'22"441
16 - Karun Chandhok - RC - 1'22"623
17 - Enrico Toccacelo - Victory - 1'22"741
18 - Tomas Kostka - Victory - 1'22"751
19 - Patrick Pilet - Jenzer - 1'22"803
20 - Giorgio Mondini - Eurointernational - 1'22"876
21 - Colin Fleming - Jenzer - 1'22"906
22 - Ryo Fukuda - Saulnier - 1'23"130
23 - Jaap Van Lagen - KTR - 1'23"259
24 - Matteo Meneghello - Eurointernational - 1'23"428
25 - Daniel La Rosa - Interwetten - 1'23"481
26 - Stefano Proetto - Interwetten - 1'23"608
27 - Ivan Bellarosa - Avelon - 1'23"770
28 - Parthiva Sureshwaren - GD - 1'23"970
29 - Celso Miguez - Pons - senza tempo

Wederom de zelfde toppers bovenaan de tabellen, wel zijn er enkele namen als Will Power, Tristan Gommendy, Colin Fleming en Jaap Van Lagen die opvallend laag staan geklasseerd.
Zeer waarschijnlijk zal dit te verklaren zijn door de techische problemen die zich voordoen op 5 wagens uit het WSveld.
KTR heeft de eer om met hun twee wagens tot selecte groepje van 5 elende wagens te behoren.
De zeer rare fenomeen dat de vijf wagens hebben valt te lezen op www.autosport.be

Quote:
"We werden vandaag gekonfronteerd met wat wellicht - we zijn er nog steeds niet uit - een hydraulisch probleem is" licht Mollekens toe.
"Bij het opschakelen, meestal van drie naar vier en uitsluitend in linkse bochten valt de motor even dood; niks dramatisch maar voldoende om enkele tienden te laten liggen. Het probleem stelde zich ook reeds tijdens de vorige test in Le Mans, maar dat circuit telt nauwelijks linkse bochten.
Hier zijn er nota bene twee die een lang recht eind vooraf gaan en dat betaalt zich cash. Meteen ook de reden waarom we in tegenstelling tot de andere teams op geen van beide wagens een nieuw setje banden monteerden.

Tristan Gommendy heeft zich zo weinig mogelijk om het probleem bekommerd en kwam ’s ochtends uit op een vijfde tijd, na de middag stond hij zesde genoteerd.
Jaap van Lagen daarentegen besloot lange tijd te wachten tot de mensen van Renault het probleem zouden hebben opgelost, wat dinsdagavond evenwel nog steeds niet het geval is. Hij heeft dus heel wat minder gereden en verloor nagenoeg een hele dag.
In het peloton kampen een vijftal wagens met het zelfde probleem ; toeval wil dat er daarvan twee bij ons in de box staan!".
Hopelijk zijn de problemen vandaag opgelost en kan iedereen vandaag z'n ding doen.
Maar als Gommendy gisteren al een 10tijd op 7" liet noteren zonder nieuwe banden en met deze fundamentele problemen, ziet het volgens mij wel heel goed uit!
__________________

Last edited by Mr.Dallara; 13-04-2005 at 19:04.
Reply With Quote