Ik ben ondertussen ook terug thuis geweest na een interessant autosportweekendje: veel auto's en bier gezien
Zaterdag vond ik de Belcar-race echt balen. Echt zo jammer dat Marc in de Corvette al zo snel van de baan ging

mja hij kon er maar weinig aan doen natuurlijk. Hij was zeker niet de enige die onderaan eau rouge last kreeg van aquaplanning, heb daar nog vele wagens zien slingeren.
Eigenlijk snap ik niet goed dat die race gestart is, op die moment was het echt wel heel hard aan het regenen. Het eerste rondje achter de safety car maakt dan echt geen verschil hoor! En bij die spin van Goossens mogen we nog van geluk spreken dat de rest van het veld nog goed reageerde en we geen senario kregen à la start vd F1 in Spa in 1998!
Nog een opmerking over deze race: er reed daar een porsche rond die blijkbaar nog niet eens de safety car kan volgen

als ik met goed herinner en nogal witte porsche met nr 7? Al bij de start hield hij de deelnemers achter zich serieus op, net als tijdens de safety car procedures. De race van vandaag eigenlijk net hetzelfde gezien
De race van vandaag vond ik dan weer veel interessanter (hoe zou dat toch komen?

)
Toen Goossens bij de start al een minuut moest toegeven op Vosse had ik op die moment al blij geweest met een top 5 klassering, maar die mening werd al snel bijgeschaafd hoor! Na 2 ronden had hij Longin al te pakken die toch wel een 10-tal plaatsen voor hem gestart was. Na 20 minuten reed hij al op de 2e plek, wel nog op zo'n 45 seconden van de vrijwel ongenaakbare Vosse. Of dat dachten we toen toch nog, dan begon Marc daar eens te laten zien wat hij in huis heeft aan kwaliteiten door ongeveer 4 seconden per ronde in te lopen op Vosse. Indrukwekkend gewoon, ik begon hoe langer hoe meer te geloven dat de overwinning er nog helemaal inzat. Maar net bij de pilotenwissels kwam daar die safety car buiten die zolang buiten bleef dat hij (weer eens) in het nadeel van SRT speelde, ik ben ervan overtuigd dat Hart de Viper nog had gepakt moest hij een kwartier racetijd gekregen hebben. In die laatste ronde moest hij natuurlijk geen risico's gaan nemen, kon beter zoals hij deed gewoon de 2e plek vrijstellen voor SRT. Kvind het echt heel jammer voor hem dat hij eigenlijk niet eens heeft kunnen racen dit weekend.
Ik had SRT graag zien winnen, het had een verdiende en magistrale overwinning geweest. Echt chapeau voor wat Marc daar liet zien vandaag

ff het 'foutje' van de dag ervoor rechtzetten noemen ze dat!
Het kampioenschap ziet er natuurlijk weer heel wat interessanter uit na dit weekend.