Thread: Standing start
View Single Post
Old 19-04-2005, 20:34
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

ik zal je een beetje zeggen hoe ik het doe ...

ik begrijp dat het om een stilstaande start staat
het principe is éénvoudig: als je ziet dat het licht op rood staat, je krijgt het bord 5seconden, dan hou je je voet op het gas rond de 4000 a 5000 toeren, allee toch bij de fun cup waarmee ik tot 6200 max toeren trek. Alleszins een hoger toerental dan wanneer je normaal vertrekt. Je houdt je ontkoppelingspedaal met je tip (veel gevoel) tot net voor het punt dat je vertrekt (bij het zoeken kan je een beetje verschuiven maar dat is normaal geen probleem), bij groen los je met gevoel zodat je niet té veel spint., maar wel met voldoende hevigheid. (moeilijk om neer te schrijven hoe ik het doe blijkbaar ) Omdat je in je mini ook niet overdreven veel pk's hebt moet het zo wel lukken zonder al te veel te spinnen.

Belangrijk is om niet ingesloten te geraken na de formatie/opwarmingsronde. Hiermee bedoel ik ingesloten zodat je het licht nog kan zien. Niks is zo moeilijk als een blinde start. Je moet proberen om je pas op de juiste startplaats te plaatsen wanneer je voorligger al stilstaat! Zo kan je evt wat naar links of rechts uitwijken zodat je het startlicht nog ziet staan. Heel belangrijk.

Evt de wagen een beetje richting links of rechts draaien op je startplaats om te kunnen reageren wanneer je wegschiet en je voorligger blijft staan. Zie wel dat je wielen rechtstaan wanneer je je een beetje schuin in je startpositie zet.

Ik denk dat je aldoende veel meer zal leren dan door wat ik hier zeg. Gewoon ervoor zorgen dat je het licht kan zien en niet ingesloten wordt door een 'hogere' auto voor of schuin voor je. En dan, als het licht uitschiet, alles kapot, unleash hell and pedal to the metal

veel succes jo

maarten

(ps: pas op met je cardans als dat een zwak punt van de auto is, dan mag je niet té hevig lossen)

Last edited by Maarten; 19-04-2005 at 20:37.
Reply With Quote