Hey Jo Smets,
Bedankt voor de tip is prijs is zeker (met trailer?) niet duur, maar helaas is dit geen goeie optie voor mij. Ik heb nu een Megane welke technisch zo perfect is van kas, ophanging, besturing enz.. dat deze onnavolgbaar is om deze nog te maken wegens te duur en te arbeidsintensief.
Het enige waar ik met sukkel is de motor en dan nog niet altijd ... als die gaat gaat hij loeihard met mogelijke tijden van 1'48" te Zolder en dan zelfs nog niet gebruik makent van de sequentiele schakelbak om de boite te sparen ! (gerealiseert met Kenneth Lottin aan het stuur tijdens 10 u. race en opgave met breuk aan koppelingsschijf na 2 u 40 in race) .... dus met een super, super piloot zou het nog een secondje (of iets meer) sneller kunnen.
Het potentieel is aanwezig maar altijd zijn er "prutsen" ....vb. lekkende servopomp, nieuwe! benzinepomp welke niet werkt ( welke achteraf open gemaakt is door onze teamchef voor controle en d'er zat een stukje ijzerdraad in welke er normaal onmogelijk door kan(!) en zodoende de boel blokkeerde.
GISTERAVOND IS DE MECHANIEKER VAN TUNER LANGS GEWEEST EN .... deze had een instrument mee om de staat van de zuigers in de motor te bekijken, ondanks dat er 1 van beide (regelbare) nokkenas poulies losgekomen was, hebben de kleppen niets geraakt.... dus een groot geluk bij een ongeluk !
De motor moet er dus niet uit en de herstelling zal héél snel kunnen gebeuren met uiteraard terug een nieuwe afregeling op de vermogenbank en misschien nog één op het circuit met de laptop op de schoot van de tuner welke zou meerijden en al rijdend de programmatie bijstuurt.
't zijn dus al die prutsen welke we achterwege moeten laten.... loskomen van de regelbare poulies van de nokkenassen ?..... ik zou eens willen weten hoeveel teams die telkens voor elke race controleren of deze wel vastzitten..... zo mag je altijd de motor uithalen en elke bout controleren vb. van de drijfstangen.....
Dus een dosis geluk moet er héél snel bijkomen ! .... en we blijven hopen....
Doei
Luc
GM RACING
|