Ik vond de organisatie van Circuit Zolder uit een dikke 0 ! ! ! Dit circuit is absoluut niet voorzien op zo'n massa volk.. Zolder wil erbij horen maar kan het eenvoudig weg niet...
Voor het verkeersplan krijgen ze nog net 5/10 maar qua veiligheid is deze baan echt kompleet verouderd. Rode Vlaggen ligt enkel en alleen aan CZ, niet aan die FIA officials. Als in Zolder iemand van de baan gaat, en dat gebeurt nog al eens, vermist de baan echt degoutant vuil is... kan er nooit snel geevacueerd worden- men moet eerst vanuit de Pits nog eens een Depanneur het circuit op sturen... heeft CZ ooit gehoord van Manitou's of iets dergelijk...
Maar het liep toch helemaal de spuigaten uit met de Mégane race op zondag. Een vd nederlanders valt stil vlak voor de hoofdtribune...Wat gebeurt er SC, aja want geen Manitou - Kraan, vluchtweg in de buurt om te evacueren dus even die mannen uit Leopoldsburg er bij halen. Ik viel bijna omver toen ik die depanneur tegen het verkeer in de rechte lijn oprijden. En dan te bedenken dat ie nog wou gaan draaien in ne keer of 3,4. Uiteindelijk besloot de depanneur het niet te doen en achteruit de rechte lijn af te rijden richting de 1ste linkse... Veel tijdverlies - heb alle beelden vanuit de Mégane van R. Kuppens gezien en er was zeker de mogelijkheid om 2 ronden vroeger alles te evacueren.
Full course Yellow of Rood de organisatie is wel genoodzaakt om dit te doen niet enkel uit het belang van Rijders maar vooral vanuit het belang van evacueren.
En al die zware crashes dit weekend - ben er van overtuigd dat ze minder zwaar zouden aflopen op een meer moderne baan. De bolderberg crash van zaterdag - is toch echt levensgevaarlijk. Dringend naar die chicane en de bolderberg erop kijken. uitloopstroken... dat kennen ze daar ook niet é. Ze zouden daar beter van die lichten installeren om problemen te signaleren.
Nu ik t zo bedenk; straf dat de rijders nog willen rijden op een circuit als zolder...
Mijn conclusie: beschuldigende vinger naar CZ en dus afvoeren die baan voor de WS. Laat ze in Belgie blijven maar dan in Spa. Ben is benieuwd dat we de WS nog gaan terug zien, ben is curieus...
Ik ga ook nog naar de WS in Spanje, Frankrijk en England - ik zal eens vergelijken en dan spreken we nog eens op t einde van het seizoen.
Last edited by JPMontoya; 03-05-2005 at 00:05.
|