Quote:
De tweede kwalificatie in de Renault World Series werd op aanvraag van de coureurs gewijzigd. De rijders beklaagden zich over het feit dat het circuit te klein was om zo veel auto’s aan te kunnen. Het was bijna onmogelijk om een vrije ronde te rijden.
www.autosport.nl
|
De feiten:
Overzicht circuits op de kalender van de World Series
Zolder: lengte 3997 meter, geen service road. Uitloopstroken, volgens FIA normen. Nieuwe gedeelte zeer ruim, oude gedeelte op de limiet.
Monaco: lengte 3340 meter, geen service road. Uitloopstroken..........niet aanwezig, alleen veel hoge kranen en perfect getrainde marshals voorzien van de juiste hulpmiddelen.
Valencia: lengte 4005 meter, Uitloosptroken op Sahara-nivo. Geen service-road aanwezig
Le Mans Bugatti: 4273 meter, geen service road, uitloopstroken op gemiddeld nivo................
Bilbao: 3980 meter (onder voorbehoud), Zeer zeker geen service-road en uitloopstroken.
Oscherleben: 3668 meter, geen service road..........wel uitloopstroken op Sahara-nivo maar zeer zeker niet overal.
Donington Park: 4020 meter (uitgaande van het GP circuit), geen service road..............wel brede uitloopstroken
Estorlil: 4183 meter, geen service-road, uitloopstroken van gemiddeld nivo.
Monza: 5793 meter, geen service road, uitloopstroken van gemiddeld nivo
Conclusie: de bewering van de pubers heren coureurs zijn regelrechte onzin. Circuit Zolder is zeer zeker niet te kort, Monza is een echte uitbijter qua lengte. De rest zit op vergelijkbare lengte. Monaco en Oschersleben zijn zelfs significant korter. De circuits zijn ook bijna allemaal te kenemerken als "old-style"............er zitten nou niet bepaald "Tilke-designed" monsters tussen. Beweringen dat Zolder niet meer mee kan in de vaart der volkeren is dus voor een zeer groot gedeelte regelrechte onzin. Dat her en der iets veranderd moet worden is duidelijk maar dat zijn detail-aanpassingen
Zeer benieuwd hoe het seizoen verder gaat