Ratel is weer bezig met zijn plannen voor het FIA GT, ik volg niet meer..........welke kant gaan we nu uit? Ik volg niet meer, zal het stukje uit de Autosport van 05-05-05 even samenvatten.
Behalve de bestaande GT1 en GT2 (het voormalige N-GT) wil hij de GT3 klasse in het leven roepen. Omdat de GT2 klasse zacht gezegd op zijn gat ligt is Ratel op zoek naar nieuwe wagens. Welke wagens komen in aanmerking voor de GT3 klasse ("standaard fabriekswagens")? O.a de Maserati Trofeo Light, Chrysler Viper Competition Coupé (zoals die van USCarworld Racing). Een iets minder dure klasse, wellicht dat de Privateers uit het N-GT daarmee weer terugkeren, die zijn vertrokken richting LMES en nationale kampioenschappen.
Wat gaat er dan gebeuren met de G2 klasse van dit jaar? Nu al een mislukking??
Uiteraard heeft Ratel een dubbele agenda. Het "masterplan" van Ratel voorziet een WK voor GT1 wagens (waar hebben dat al eens eerder gezien?

) en een EK voor GT2 en GT3 wagens. De races voor het WK GT1 zouden in Europa op dezelfde weekends en circuits rijden als het EK GT2 + GT3. Tijdens de 24 uur van Spa zouden grids van het WK en EK gezamelijk van start gaan.
De races voor het WK GT1 zouden qua format ook veranderen. Als jezover moet reizen, bijvoorbeeld Japan of Australie dan doe je dat niet voor een sprintwedstrijdje van 500 KM. Nee, Ratel voelt wel iets voor een 1000 KM of een 4-uurs race.
Het WK zou van start gaan als hij vier "fabrikanten" kan vinden die ieder 4 tot 5 wagens gaan inzetten. Grids van 16 tot 20 wagens voor een 1000 KM race........dat zal leuk zijn voor de toeschouwers

Wat verstaat hij onder "fabrikanten"? Zoiets als Maserati op dit moment doet qua ondersteuning van JMB en Vitaphone Bartels. Dacht dat "fabrikanten" verboden waren in FIA GT 2005...............