Quote:
Originally Posted by Jochie
Ik heb je nog een andere PM gestuurd hoor... fotos vind ik niet (meer?) en product is begrijpelijk weggegooid door herstellende garagist, wel heb ik nog andere mensen gevonden met zelfde ervaring met Ferodo 2500DSen zoals vermeld in PM.
Ik begrijp je opmerking en ik apprecieer je betrokkenheid, ik adviseer niet snel TEGEN iets, maar als een product door zulk een onvoorspelbaar gedrag mij PERSOONLIJK enkele 1000Es gekost heeft en mijn circuitauto een half seizoen aan de kant heeft gezet (+ het lichamelijk leed waar ik gelukkig aan ontsnapt ben) dan waarschuw ik daar vanuit mijn EIGEN ervaring anderen voor.
Groeten,
Jochie
|
Voor dat je eender welke merk naam door het slijk stuurt, moet je wel eerst begrijpen wat er is gebeurd. Dat het frictie materiaal van een remblok plots van de backplate lost, heeft zeker een andere reden dan een kwaliteit fout! Ferodo Racing heeft een zeer goede after-sales service, en staan steeds klaar om klanten helpen bij technische problemen. Het is niet erg verstandig om de verdachte probleem onderdelen zomaar weg te gooien, dit is een ernstig gebrek aan professionaliteit. Er zijn een groot aantal reden die dit verschijnsel kunnen veroorzaken. Bij nazicht van de Ferodo racing cataloog kon ik reeds een mogenlijke oorzaak vinden, bij auto's met voorwiel aandrijving word best "High friction level " vooraan gemonteerd, nml: DS3000 en "low friction level" DS2500 / 4003 achteraan.
Maar van de info die je me gaf, vermoed ik dat je DS2500 vooraan hebt gemonteerd. Verder bij Ferodo is het zo dat de slijtage fel word beïnvloed door de temperatuur, deze moet best tussen de 200 / 500°c blijven, en gelijk aardige problemen doen zich ook voor bij het constante overschrijden van deze temperatuur.
Graag wil ik je nogmaals vragen om in het algemeen geen merknamen af te breken, zonder dat ALLE feiten serieus zijn onderzocht. En in de toekomst als je ooit nog een gelijkaardig probleem hebt met om het even wat merk, neem eerst contact op met het desbetreffende merk of een verdeler ervan om te begrijpen wat er juist is gebeurd.