Besten,
Het is dank zij jullie gelukwensen dat het vandaag zo prima heeft gelopen.
Laten we maar bij het begin beginnen.
Het verhaal van de voorruit kennen we al dus dat vertel ik niet opnieuw. Ik wil er wel nog aan toevoegen dat de voorruit, na 4 dagen al terug stuk was, dit tijdens een training bij ERAN, maar ik heb er vandaag zo mee gereden.
Op de training afgelopen woensdag heb ik met de mini eens andere remblokjes uitgetest, de EBC green stuff, maar die deden niet echt hun werk. Dat leverde een 2.03.9 op. Daarom voor vandaag de enige echte HAWK CarbonMetallic blokjes erin. En dat remt pas goed. 2.02.2 als besttijd.
Dank zij de vriendelijke mensen die mij info gegeven hebben ivm de standing start, ik heb het vandaag toegepast, en ik heb bij de start maar liefst 5 plaatsen gepakt. Ik heb echt moeten inhouden om niet in iemand zen gat te rijden. Wat een hoop ge-sandwich szeg. Maar het ging wel goed. Zoals gezegd, buitenkant genomen bij het uitkomen en dan de binnenkant voor de rechtse en bianchi. Het pak was vertrokken. Ik reed samen met de eerste helft van het pak al snel weg van de rest. En toen begon de strijd al met de cossworth. Mijn auto was idd iets sneller maar net niet genoeg om er helemaal voorbij te gaan. Uitremmen ging ook niet, want hij remde even laat als ik. (en ik heb nog niet zo veel ervaring) ik heb het wel enkele keren geprobeerd.
Dan is er na enkele ronden de Ginette van de baan gegaan, samen met de astra, en kwam die net achter me terug de baan op. Na weer een remfase met de sierra, ging de ginetta voorbij, terecht. Degene met de sierra hield echt de deur dicht, en ik wil geen blutsen. Vandaar.
Enkele ronden later hing ik zeer dicht op de Ginetta en de sierra en ik zag op de brug (naar rea) dat de ginetta binnenkant voorbij zou proberen te gaan. Ik denk, aha, ik kan hier wel eens de 3de hond zijn. Dus ik hou me een beetje in om een perfecte lijn te nemen. Idd de Ginetta gaat binnenlangs en de Sierra gooit de deur dicht. Op het zelfde moment stond ik vol op het gas net na het insturen, maar de Ginetta stond nagenoegd stil, dwars over de weg. Vol op de rem ging ik met piepende banden. Ik kon geen kant uit. Het scheelde geen 5cm of het was er vol tegen. Dan weer vanuit 1e vertrekken, en de strijd ging verder. Ik besefte al langer dat dit hele gevecht eigenlijk geen zin had, behalve ervaring opdoen, want ik was zowieso 2e in klasse (door uitval Horemans).
Verder is Sam Gijsbrechts door dit hele gedreun erbij gekomen en werd het een leuke strijd to aan de finish lijn. Zo ging de sierra eerst over de streep, dan de Ginetta met mij aan de zeide, iets erachter natuurlijk, en vervolgens Sam, vrij kort achter ons gezelschap.
Resultaat 19 algemeen, 2e in klasse en 2 bekers op 2 wedstrijden



.
Ik moet zeggen dat het er zeer FAIR aan toe gegaan is, zeker in onze gevechten. Na de wedstrijd stond ik in de Parc Fermee, samen met de Sierra en we hebben elkaar hartelijk de hand gedrukt met de woorden "fantastische strijd , proficiat, goed gereden".
Dus prima dag geweest, en het smaakt naar meer
Achteraf nog wat tips van Andy gekregen, om nog wat sneller te gaan en voorbij te steken. Lets see what that 'll do

. Merci Andy
PS: er was vandaag geen podium voor elke klasse, enkel de 3 eersten, en ik denk dat ik weet hoe dat komt.
nl Er was niemand om de kussen uit te delen. Normaal krijgen we 3 kussen van Kelly maar die reed vandaag zelf mee
Race groeten,
Jo Smets