De race zit er alweer op... en we kunnen naar huis zonder punten
Tijdens de trainingen konden we geen snelle tijd draaien omdat onze turbo losgekomen was.. maar we konden ons tevreden stellen met onze startpositie.
Senior heeft de start genomen en kon oprukken van de 8e naar de 3e positie... schitterend gedaan!
Hij heeft dan na 2 uur de Marcos aan mij doorgegeven, om richting podium te fietsen. Al in het begin van mijn relay liet ik aan de pits weten dat de Marcos abnormaal schoof... ik wist dat er iets niet in orde was.
Er werd mij in het begin van m'n relay een richttijd van 1.50 doorgegeven, om daarna eventueel het tempo te versnellen... maar ik geraakte zelfs niet eens onder de 1.52...!
Ik moest mijn trucendoos bovenhalen om de Marcos op de baan te houden, en
ik zag maar wagens mij voorbijgaan, die ik normaal zonder problemen voorbijschiet.
En toen brak bij het uitsturen van de Sterrewacht een uniball links achter af. Ik heb mij nog net op het circuit kunnen houden en heb geprobeerd verder te sukkelen maar het werd te gevaarlijk. De teamleiding kon via de TV beelden zien wat er aan de hand was en gaf door dat ik de Marcos best aan de kant kon zetten, om verdere schade te vermijden.
Einde race... het kampioenschap kunnen we nu wel op onze buik schrijven, maar dit wil natuurlijk niet zeggen dat we de moed laten zakken.
Volgende race gaan we er opnieuw voor...
Een uitgebreid verslagje volgt later op de site...