Komt u vraag uit ongeloof of interesse?
Ik doe niet mee aan het Nordschleife-tijden-op-internet spelletje, dat doet meer kwaad dan goed mijn gedacht ...
Je bent altijd welkom om eens een rondje mee te rijden als u dat zou interesseren, je hoeft me maar aan te spreken op de parkplatz.
Wat betreft de 911, ik wil het zo stellen, ik heb er ondertussen redelijk wat Nordschleife rondjes opzitten en ik ben nog geen enkele standaard 930-964-993 C2 tegengekomen die aanpikt bij de golf op Yokohama R compound, Konis en BlueHawk.
Volgens mij heeft het er ook mee te maken dat van zodra een Porsche eigenaar geregeld en toegewijd op circuit rijdt hij meestal voor een iets extremer model kiest, RS,GT3... of ten minste een paar dingen aanpakt (site van een vriend met 964 C2
www.jwhubbers.nl is daar een mooi voorbeeld van) en het gebalanceerde geheel (meer toegewijde piloot + voor circuit aangepaste techniek) tov standaard versie van beide ;-) zorgen er dan NATUURLIJK wel voor dat de Porsche sneller is , laat daar geen twijfel over bestaan!
Maar ook dan blijft het opmerkelijk hoe weinig verschil er in de bochten gemaakt wordt!
Verder speelt er ook nog hoezeer ik het potentieel van mijn wagen benut tov de gemiddelde circuit Porsche piloot, dat laatste is ook veel minder evident!
Ikzelf ben tot op heden nog altijd sneller met de golf als met GT3.
Hopelijk een antwoord op u post,
Jochie