Quote:
Originally Posted by IlPrincipal
Ik kan alleen maar vergelijken met de Golfjes die op de Eran trackdays meerijden in Zolder en daar zijn er niet veel om zo te zeggen die de Porsches volgen.
|
In tegenstelling tot wat meer mensen lijken te denken rijd ik met onze golfkes niet op Zolder! Wij rijden enkel op de Nordschleife.
En op Zolder zal een Porsche het volgens mij gemakkelijker hebben om een Golf af te schudden wegens het vele hard uitacceleren uit trage bochten.
Quote:
Na 5 keer rijden durf ik ook te zeggen dat ik ze achter laat. Ik heb wel andere remklauwen en schijven gestoken en dikkere "veren" eigenlijk torsiestaven bij een Porsche. Voor de rest is hij dus standaard.
|
Dat en andere remblokjes, vloeistof, ... zijn enkele simpele aanpassingen die veel verbeteren, zulk een Porsche bestempel ik niet meer als standaard, je snapt wel wat ik bedoel uit mijn vorige post.
Quote:
Daarom twijfel ik en vroeg ik naar jouw tijden op het circuit van Zolder.
Ik zou de Porsche durven verkopen indien ik voor veel minder geld evenveel fun kan hebben.
|
Je zegt het, fun is het waar het voor ons, amateurs om draait.
En we zijn er ondertussen achter dat pks daarop de nordschleife heel weinig mee te maken heeft. Wanneer je dan prijs verschil bekijkt ...
Heb een paar vrienden die wekelijks met E46 M3 en Corvette C5 reden en er hard mee gingen en zich nu even goed amuseren met geprepareerde E30 318is en minder kosten en zorgen. Andere met 968s en 964 zitten nu bij de Golf.
Persoonlijk heb ik er niet veel zin in om met een Golfke vrij in Zolder te rijden, en niet veel meer om het met een Porsche te doen eerlijk gezegd.
Maar dat is enkel mijn, door Nordschleife verslaving misvormde mening.
Quote:
Weet je soms iets interessant te koop?
|
www.mobile.de, je vindt ze met hopen en ze zijn makkelijk in te voeren.
Groeten,
Jochen