Quote:
Originally Posted by Ottooke
Danica Patrick is op 4.5 seconden van P1 gestrand. Ze heeft blijkbaar wel een pitstop meer gemaakt dan de top 3. De reden van die extra pitstop weet ik niet. Strategie of schade?
Voor wie de uiteindelijke resultaten wil overlopen: http://scoring.indycar.com/html/results-only.php
|
Wat dacht je van: even de pits opzoeken voor een nieuwe neus? Prachtige wedstrijd gezien met toch wel wat aardige klappers en schuivers. Wheel to wheel met dik 200 mph en doorgaan...........madness maar wel mooi om naar te kijken.
Tijdens een van de laatste full-course yellows ging het mis met Danica. Tijdens de laatste ronde geel, vlak voor het groen, brak haar wagen uit. Gevolg was dat enkele heren (o.a. Enge) definitief uitgeschakeld werden. Veroorzaakster Patrick had alleen een geschonden neus opgelopen. Meteen de pits opgezocht, neus vervangen en de tank volgegooid. Haar pit-schema kwam daarmee "out of sequence" te liggen. Dus buiten het reguliere schema. Ze viel terug van plaats 4 naar plaats 16.
Van plaats 16 ging het algauw weer richting plaats 11, 12. De volgende yellow was een feit en Danica hoefde niet naar binnen. Opeens van 11 naar 1.........toen het licht weer op groen ging waren er nog dik 35 ronden te rijden. Had die tante genoeg benzine aan boord? Het gas stond er vol op en ze wist zich te handhaven op plaats 1 tot enkele ronden voor het einde. Volgens commentator Kallf moest ze overschakelen naar een armere benzine afstelling om het einde te halen. Uiteindelijk op plaats 4 over de streep gekomen. Wheldon op plaats 1.
De laatste 60 ronden heb ik op het puntje van de bank gezeten, wat een spanning en suspense op het einde.