Quote:
Originally Posted by Mark
Menten, PSI en hun prachtige Belcar overwinning.........reactie van de Nederlandse pers is om te huilen.
Na zijn goede debuut in de RPN van Menten in 2002 laat hij keer op keer zien dat die gast in de GT's goed aan een stuurtje kan trekken. In tegenstelling tot die andere Limburgse Jos rijdt hij wel.........en met resultaat. Vorige week winnaar van de 12 uur BTCS en afgelopen zondag van de Belcar race op Brands Hatch. Gezond kritisch moet ik wel blijven, het was niet de sterkste race uit de Belcar geschiedenins...........maar hij en Bouvy hebben hem wel weten te winnen. Winnaars hebben altijd gelijk
Vandaag in de regionale en landelijke kranten was er helemaal niets te terug te vinden van deze prachtige prestatie van Menten. Het gedeelte "Pers" voor de afdeling Menten is in handen van Flor Schilte. Nu is dat niet mijn beste vriend, de beste man maakt mij iets teveel feiten-foutjes, maar aan zijn netwerk van relaties hoef ik niet te twijfelen. Dat zit wel snor. Zelfs hem lukt het niet om Menten in de krant te krijgen............zelfs het Limburgs Dagblad niet. Toch een krant in het leefgebied van Menten. De landelijke kranten zoals de Telegraaf en het AD besteden vandaag wel aandacht aan autosport maar helaas aan de scherts-vertoning van de Porsche Cup Challenge in Zolder.
Geurige verhalen over de prestaties van de Bleekjes en de Verschuurtjes over een klasse die gene ene reet voorstelt. Zelden heb ik zo'n achterlijke vertoning gezien. Deze zelfbenoemde koningsklasse van Nederland gaat met 10 wagens van start in Zolder tijdens de race op zondag. Er zitten gasten tussen die niet eens een fatsoenlijke lijn kunnen rijden op de Sacrements-helling. Die gasten zijn zo snugger om een top-10 qualifying in het leven te roepen.........en dat met 10 wagens !! Afschaffen en opzouten met die troep...........ik wil autosport zien!
Heel juist deze opmerking alleen is mijn uitleg anders dan de redacteur van autosport.nl iets anders , de McGregor Porsche GT3 Cup Challenge hoort op geen enkel circuit thuis.
Over de belachelijke opzet van deze Cup kan ik nog wel een uur blijven typen maar Hans E. uit Z. en Hein H.luisteren toch niet naar mij.......maar gelukkig ben ik niet de enigste die zijn vraagtekens zet bij het concept:
Zelfs de deelnemers snappen het niet en toch komt deze droevige Zandvoortse comedie in de landelijke kranten. Een goed resultaat in een simpele en toch nog steeds een goede GT-serie komt niet eens in de kolommen van de krant. Het lijkt wel of autosport in Ollanda alleen maar bestaat uit Zandvoort en de soapserie: "Verstappen, de coureur die geen races rijdt". Echte goede prestaties zoals die van Menten komen niet onder het oog van de gemiddelde sportlezer in een krant. Met alle respect voor sites zoals pitstop.be, autosport.nl ............daar komen alleen de echte liefhebbers en niet de gemiddelde lezer van een krant zoals jan met de korte achternaam. Autosport en mainstream.........het zal voor altijd een droom blijven.
|
Je kan (heel misschien) de sites raadplegen die er WEL aanwezig waren, en die ten slotte in het belang van de autosportliefhebber toch enige investering deden. Oh ja... de geweren, pistolen en revolvers waren er ook, maar wat had je anders verwacht van 'cowboysites' ? Zij waren er wel... en sommige andere "ik ben DE site" waren er niet... Arm autosportlandje, zelfs over de grenzen heen... Kranten? Weinig redacteurs gezien hoor... Jaja, alles overnemen van personen die er wel waren. Zo was het programmaboekje gewoon een kopie van DSC. Nog een geluk dat we op zo'n momenten de handen samen slaan, of niet, Joost? SOFAM rules, en brengt dag per dag meer geld op. Doe zo verder, heren 'copy-verkrachters' ... Wij danken jullie...
Laten we hierin vrij kort zijn: kranten worden één dag erna gedrukt. Zijnde: je moet al van de wereld verdwenen zijn om het nieuws niet te weten. Menten niet in de krant in 'Hollanda'? tja... Hollanda... vergeten gebied misschien... In Belgica stond Menten wel op 'het papier'... maar euhm... 't zal wel weer aan onze mentaliteit liggen zeker??? Of betekenen we toch nog een duwtje in de rug van de NederBelgen? Autosport, dit is waar het zich om gaat? In Maastricht, vier kilometer lager (grote omweg, ik weet het) en overal.... Niet? Of gaan we rustig verder met de afbraak van hetgene wat ons nauw aan het hart ligt?
Amaai, jullie hebben nogal een beke sjans dat ik niet ODW als initialen heb. Het ware 'harder' maar zelfs nog veel duidelijker geweest. Laten we hier maar niet op verder gaan... ODW houdt namelijk niet van 'pipo's' en nog minder van 'draadknippers'.. Maar ja, ODW heeft het niet gezegd, 't zal wel steeds op de naam (en nek) van de boodschapper vallen zeker?