Enig relativeringsvermogen in deze lijkt me toch geboden. Het is des mensen om het evenement, waarop jij aanwezig bent, belangrijker te achten dan andere evenementen die op datzelfde ogenblik plaatsvinden.
Het is des mensen, ik betrap er mij ook soms op.
Niet Brands Hatch was vorig weekend het epicentrum van de (inter)nationale autosport. Dat centrum lag ergens in de Vlaamse Westhoek, zeker in Griekenland, deels in Duitsland en ook wel in Brno. En ja, de Vlaamse Belcar reed in Engeland.
De Belgische autosport-journalisten zaten in de Westhoek voor een Europese toprally, en dus niet in Brands Hatch.
Ook Pitstop.TV was niet in Brands Hatch, maar vandaag de dag heeft de technologie (GSM, internet, TV, ...) zo een vlucht genomen dat je overal ter wereld wat dan ook live kunt volgen. Zo volgde ik vanuit een hok in Hilversum dankzij alweer die fantastische technologie (satelliet in dit geval) 2 WTCC-races in Puebla in Mexico. Iets mis mee?
Een forumlid dat onder de naam "racingworld.be" komt schimpen op "cowboysites" en "DE site" zou toch beter moeten weten, als op die site weer eens een © wordt geplaatst bij het overnemen van persberichten van teams, rijders of andere. Misschien is het goed wat minder te vuren op anderen en voor eigen deur te vegen.
De Belgische kranten waren vandaag maandag duidelijk een weergave van de prioriteiten afgelopen weekend: groot artikel met foto rond Ieper, en Belcar en co verwezen naar een zijkolom.
Wie bijna anderhalve week geleden de 12 uren van Spa belichtte alsof de hele wereld er van wakker lag, moet de echte waarde van een evenement leren inschatten, zeker als op hetzelfde moment de 24 uren van Le Mans worden gereden. Het is niet omdat er in Spa 90 auto's aan de start stonden, dat het "het van het" was.
Relativeren en iets vaker in eigen boezem kijken. En laat elk zijn eigen ding doen naar eigen godsvrucht en vermogen.