Quote:
Originally Posted by Yannick R
En @Alain:
Kan je me eens vertellen wat er gebeurd is met Capirossi aub ?
Ik ben nogal fan van Ducati 
|
Ik ben ook een Ducati fan in hart en nieren, was uiteraard zeer verheugd toen bekend werd dat ze in 2003 naar de MotoGP zouden gaan, die vreugde werd al snel getemperd toen ik hoorde dat Capirossi bij Ducati zou rijden...

inmiddels is mijn wrok al enigszins gemilderd
In 1998 reden Capirossi en Harada het WK 205 cc voor Aprilia Corse. Ze domineerden het seizoen, enkel Rossi die enigszins meekon in zijn debuutjaar.
Voor de laatste GP van het seizoen in Argentinië was het heel simpel. Capirossi had 204 punten en Harada 200. ER waren verschillende scenarios mogelijk maar zoals zo dikwijls in het seizoen, reden ze weg van het pak. Dus de winnaar van de GP werd automatisch WK. Harada reed op kop met Capirossi achter zich. Echter in de laatste ronde slaagde Harada er in een klein gaatje te slaan, niet veel want het verschil was minder dan een seconde en toen kwam de laatste bocht. Harada zag de titel enkele honderden meters verder klaarliggen en Capirossi zag de titel enkele honderden meters verder voor zijn neus weggekaapt worden. Dat kon ie niet laten gebeuren en in de laatste bocht remde Capirossi zo laat ( hij plakte immers niet aan het wiel, er zat toch wel een meter of 15 tussen de twee ) en ramde Harada bij het insturen van de bocht. Harada uit de race, Rossi die enkele seconden achter de twee kemphanen reed, sleepte de overwinning in de wacht voor Capirossi en die werd WK. Ik heb in de moto's nooit eerder zo'n onsportief manoeuver gezien en zeker niet op zijn teamgenoot. Het bizarre is dat Capirossi niet gediskwalificeerd werd achteraf en zijn titel mocht behouden. Hij werd wel stante pede aan de deur gezet bij Aprillia en Rossi, die werd tweede in het WK met een punt voor Harada.
Als fan van Harada was ik uiteraard niet blij en spuugde ik Capirossi uit. Sinds hij bij Ducati rijdt, kan ik hem al wat beter verdragen maar een fan zal ik nooit meer zijn, want dat was ik in het begin van zijn carriere wel...