Thread: capirossi
View Single Post
Old 01-07-2005, 11:12
Jochie's Avatar
Jochie Jochie is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by alain
Rossi reed nochtans ook op een Aprilia met Nastro Azzuro sponsoring. Hij is pas overgestapt naar Honda in 2000...
Aha, schromelijke vergissing mijnentwege.
Feit blijft dat Rossi voor een ander team reed als Capirex en Harada.

Quote:
Originally Posted by alain
Vervolgens, indien Capirossi een DQ had gekregen, was hij nog steeds WK omdat hij voor aanvang van de laatste GP 204 punten had en Rossi na zijn overwinning in Argentinië op 201 uitkwam. Wellicht zal er geen klacht zijn geweest omdat het toch niets uitmaakte...?
Je weet niet op voorhand wat de bestraffing zou geweest zijn hee.
Het lijkt aannemelijk dat het maneuvre strafbaar bevonden werd en wat is dan de sanctie?
DQ en toch nog de wereldtitel ... of geschrapt uit de stand (cf Schumi) en wereldtitel rechtmatig naar Rossi en ander team.
Het spijtige aan de situatie vond ik dat op geen enkele logische manier Harada, welke ik het echt gunde, nog de wereldtitel kon bekomen.
Het Aprilia team van Capirex/Harada kon dus enkel verliezen door een klacht in te dienen.

Je zou anders wel de radeloosheid van Capirex kunnen begrijpen, een paar jaar ervoor had hij immers in de 125s in de laatste wedstrijd al de wereldtitel verloren.
In Suzuka op Honda denk ik, aan ... Alain?

En waarom zou dit incident niet mogen opgerakeld worden?
Onverdiende wereldtitels en hun omstandigheden dienen af en toe eens opgehaald te worden door de sportliefhebbers, kwestie dat ze niet rusten in de geschiedenis als evenknie van verdiende

Jochie
Reply With Quote