Heren,
Ik heb de Gunze dus voor de eerste keer gebruikt. Eerst één laagje van de semi-gloss op een testmodel gespoten. De Corvette C5R is er prachtig uitgekomen!
Eergisteren ben ik dan twee van mijn officiele race-bodies te lijf gegaan met de hoogglans. Het eerste laagje lag er echt perfect op, mooi egaal, nergens een stofje. De dingen dan maar rap onder de stofkap gestoken. De decals zijn perfect in takt gebleven. Het is dus wel een super goed produkt! Ik moet er dringend wat extra bestellen! Ik heb ineens nog vijf modellen liggen die ik nog moet maken!
Gisterenavond heb ik besloten van een tweede laag vernis te leggen, omdat de body het wel soms hard zal te verduren krijgen en ik liefst mijn spuit- en decalwerk zo goed mogelijk zou beschermen. De twee modellen zijn dus opnieuw overspoten met een laagje hoogglans, maar nu is de laag niet zo egaal meer... alhoewel ik het op identiek dezelfde manier gedaan heb als eergisteren. Nu liggen er allemaal superkleine "bolletjes" naast elkaar. Allez... het klinkt erger dan het is... maar het oppervlak is niet zo mooi effen als bij de verflaag of bij de eerste vernislaag. Ik zou er mee kunnen leven hoor, tis daar nie van... als m'n 911GT2 of m'n 635 aan hoge snelheid passeert, is er niemand dat de kleine oneffenheden zal merken... maar ik zou het in het vervolg toch liever vermijden.
Is dit een kwestie te weinig vernis voor de tweede laag? Is er een speciale techniek voor een tweede laag te leggen? Is er een kneepje van het vak die ik niet ken (ongetwijfeld, ik ben een rookie)? Zou ik het met een derde laag terug zo goed krijgen als met mijn eerste laag?
Als ik vanavond tijd heb, post ik foto's van dit fenomeen...
G.
PS: Als mijn bodies af zijn (3 stuks die nu klaarliggen) en ze mooi op een slotchassis staan, begin ik aan mijn lievelingsmodel. De Seikel GT3RS! Het is een transkit op een Tamiya GT3 basis. Wel, ik heb hier putty (schrijf ik het goed?) voor nodig om de transkit naadloos aan de Tamiya body te laten aansluiten. Is er een product dat er met kop en schouders boven uitsteekt als Gunze bij vernis? Ik zou bij dat model mooi op voorhand al het goede grief klaar liggen hebben.
Last edited by MFahrer; 07-07-2005 at 07:32.
|