Wat ik hier lees klopt bijna allemaal tot op de letter.
De organisatie van de Touring Cup is in handen van dezelfde mensen die met sucses de Belcar organiseren.
Dit in het achterhoofd heb ik zelfs het idee dat het hen een beetje is opgelegd om daar 6 wedstrijden per jaar extra te organiseren.
Motivatie is voor hen dus nul !!!
Circuit Zolder zelf heeft zoals steeds een legendarische gelatenheid bij alles wat ze doen. Het moet voor hen gedaan worden en dan zal het pas goed zijn ...
Wat de 95 db limiet betreft kunnen we iedereen vrijpleiten, dit is opgelegd door de Vlaamse overheid die - zoals iedereen wel weet - iedere gemotoriseerde sport liever doodreglementeerd dan te helpen.
Als er dan een alternatief is, kan men uiteraard eens gaan proeven.
BTCS wordt georganiseerd met een open geest, waar de deelnemer nog belangrijk is en zelfs de teams op 1 lijn kunnen staan.
Vorig jaar was ik zelf uitgenodigd op een vergadering tussen teams, piloten en organisatie.
Terplaatse werd er geopteerd om voor de lagere regionen een vermindering van het inschrijvingsgeld door te voeren. GEEN ENKELE DISCUSSIE werd daarrond gevoerd.
Teamseigenaars van de snellere teams gaven openlijk toe dat men de tragere teams nodig heeft om te kunnen schitteren en bijgevolg die mensen ook een warm hart toedragen.
De organisatie zelf kon zich daar perfect bij aansluiten en beloofde meteen om dit punt verder te onderzoeken, ondertussen met positief gevolg dacht ik.
Als je zo een dingen meemaakt als vlaming ben ik een beetje beschaamd.
Bij de Touring Cup erger ik me reeds enkele jaren van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. Van bij de administratieve controle wordt je behandeld alsof je juist de gevangenis verlaat voor een zwaar zeden feit ( niet dat ik daar ervaring mee heb ).
Alles samen kan ik niet anders dan besluiten dat men de sfeer moet ombuigen om dit prachtige concept van 1 dag - 1 race én de leuke mix van GT en Toerisme wagens te redden.
|