View Single Post
  #20  
Old 11-07-2005, 12:22
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: 15 LEGEN HEIRWEG - 9890 ASPER
Posts: 499
Beknopt Raceverslag - Race 4 - 10/07/'05

We waren er klaar voor dank zij de goede voorbereiding tijdens onze zaterdagse werksessie, 1 enkel punt van twijfel.... ging de koppeling het houden? we hadden niet de moeite gedaan de motor uit te bouwen om deze te controleren.
De trainingen verliepen niet volgens m'n wens maar dit was te wijten aan de hoge temperaturen en de minder goede (oude) banden. - de wagen had duidelijk overstuur, dit was waarschijnlijk ook te wijten aan het weinig gewicht aan benzine welke we aan boord hadden.
M'n teamgenoot klopte me met 1/10 de seconde voor de chrono en ik vond het héél tof dat we elkaars gelijken waren.... dan liggen de mogelijkheden open !
Ik nam de start en die was tamelijk hitsig ( sportief en zonder incidenten) met de Golf van Adriaansens en met de Audi TT, ik kon er voorbij komen.
Toen zag ik enkele ronden later op een tiental meter van mij éénklaps de regerende Golf van Buytaerd/van Rompay.
Als een "rode lap voor een stier" begon ik de achtervolging en het ging haasje over en treintje gedurende meer dan 1u40 (!), dit was ook gedeeltelijk de bedoeling want het is gemakkelijker van soms 2de te rijden dan eerste. (je moet niet in je spiegels kijken)
Terloops gesproken.... wat een hitte die dag, ik vermoed zo'n 60° in de wagen en bovendien kwamen beperkte hoeveelheid uitlaatgassen binnen.
Na m'n shift van 2 uur kwam ik (kapot) binnen 1 ste in de klasse en 6 de plaats algemeen en Nicolas Declerck nam het stuur over voor de resterende 2 uur.
Toen heeft misschien ons team de cruciale fout gemaakt van geen verse banden te leggen.... toen ze me enkele ronden tevoor vroegen via de radio hoe de staat van de banden waren antwoorde ik dat deze nog op dit moment goed waren.....
Nicolas kloeg dan ook over de steeds minder goede wegligging van de wagen en smeekte om andere banden te krijgen.
Wij konden dit helaas niet toestaan want een berekening bracht aan het licht dat we 2 ronden voorlagen op de 3 de..... met een bandenwissel ging dit erom spannen, zodoende moest Nicolas op z'n tanden bijten en trachten uit te rijden zo goed als mogelijk.
Als overmaat van ramp kregen we radiobericht dat z'n zetelsteun (uit aluminium) begon door te kraken, enkele radioberichten verder waren er al 3 steunpunten doorgekraakt en was verder "normaal " rijden onmogelijk geworden !
Onze 2de plaats kwam niet meer in gevaar maar in de algemene rangschikking zakten van een 7 tot een 12 de plaats.... jammer voor de extra puntjes welke we goed konden gebruiken om een beetje op te klimmen in het klassement wegens 2 verknoeide races op de vier.
Toch houden we er een goed gevoel van over met (terug) een behaalde 2 de plaats en kijken vol verwachting uit naar Francorchamps, dit circuit is het lievelingscircuit van mij en Nicolas... dus dit kan wat worden !
Binnenkort veel nieuwe foto's op onze site met ook video beelden van het ongeval tussen de Clio en de Honda welke onze fotograaf en filmer Alain perfect op beeld heeft gevat.
(ik laat het wel weten op deze thread wanneer die beelden te bekijken zijn en ook waar.)
Doei
Luc
GM RACING
Reply With Quote