Kan goed zijn dat we beelden hebben maar ik heb ze nog niet gezien, 4 dagjes zolder kruipen toch in je kleren.
Touring cup 10 juli
HRT-racing team
Het team was reeds van donderdag aanwezig in Zolder. Donderdag even een check-up van de wagen tijdens het laatste uur. Vrijdag, Eran, hebben we voor taxi gespeeld die volledig in het teken stond van de kandidaten finalisten Miss België en Mister Vlaanderen beiden door het team uitgenodigd. Spijtig van het weer waardoor de opkomst minder was maar toch een geslaagde dag.
Zaterdag dan de wagen klaarzetten voor de race.
Zondag aanvang van de chrono. Manu nam de start in de chrono om alles warm te rijden zodat Kristof de chrono kon zetten voor de startgrid.
Manu draaide rondjes die 6 sec trager waren dan normaal, uiteindelijk bleek de bandendruk niet juist te staan door een onjuiste bandendrukmeter.
Na de wissel en de juiste bandendruk zette Kristof een 28e tijd neer (1sec sneller dan vorige race) en moest ook tekenen voor teveel db (1 maal 97db), de eerste maal sinds de compact ?!
Bij de piloten was dit een domper op de motivatie, toch konden we echter niets doen. Het woordje BTCS is zeker gevallen mochten we uit koers gezet worden…. Racen kost geld..
De start werd genomen door Kristof, om een goed klassement te hebben was één pitstop de enige oplossing daar we met standaard pk rijden. Maar het weer zou uitmaken of dit haalbaar was of niet. Na 1 uur race tijd werd alles klaargemaakt voor een mogelijke pitsstop. Kristof deed echter teken om door te gaan. Dus de eerste pitsstop na 2 uur racen.
Een goede pitsstop van 3min.
Na 3 uur racen terug iedereen op post voor een mogelijke pitsstop maar ook Manu gaf teken door te gaan. Op het moment dat de wagen van Van De Water Dierckx in brand stond was iedereen klaar omdat we eventueel een saftycar konden krijgen.
Geen saftycar maar toch een wissel van piloot. Het laatste half uur werd rondgemaakt door Kristof die dan als 16e algemeen en 3 in klasse T6 over de finish kwam.
Voor het team was het alvast een bevestiging van alle werk. Elke race een podium plaats dankzij de zeer betrouwbare wagen en de goed voorbereiding van het team.
Als piloot zeg ik alvast BEDANKT MANNEN!!!