Wat denk ik eerder een probleem is, is de integratie van Piloten in een team. Elke piloot moet wennen aan een wagen. Dus de eerste weken is een nieuwe piloot van weinig nut voor een team, de maanden daarna heeft een piloot een beperkt rendement. Daar verliest Williams heel wat kansen volgens mij. Bovendien mag je van Ralf zeggen wat je wilt zene: Onsymphatiek, in de schaduw van zijn grote broer, ...
Maar het is en blijft een klasse-coureur, ik moet Button eerst nog even goed zien doen zene. En een teammaat is wel degelijk van belang zene. Als je als team is een 1e en 2e plaats kan pakken, dan loop je direct 6 punten uit op je naaste concurrent. Anders gaat het maar in stapjes van vier. Om nog maar te zwijgen van je teammaat die de winst pakt als de titelkandidaat binnen je team eens uitvalt, zodat de naaste concurrenten geen 10 punten kunnen pakken. Het zijn allemaal vitale dingen in de F1.
Je kan natuurlijk de concurrentie aan flarden rijden:
- maar dan moet je eigen materiaal superieur zijn
- je als piloot veel klasse hebben
- geen uitvallers
- ...
- en bovendien ... moet de concurrentie falen.
airco
__________________
|