Thread: 1/24 Slotracing
View Single Post
Old 11-08-2005, 13:33
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular

De 935 staat nu nog wat te "drogen" tot ik van't werk thuis kom, alhoewel hij volgens mij al droog genoeg is op dit moment. De tweede laag ligt er wel wat dikker op maar hij staat al sinds gisterenmiddag te drogen, en toen was de vernislaag van eergisteren al mooi droog.

Vanavond dus nog het interieur, de ruiten en de uitlaten aan de body bevestigen, en de body dan zo dicht mogelijk tegen het chassis zetten. Hopelijk kan ik dan vanavond m'n testrondjes gaan afmalen op een circuit in Jette. Dus het ziet er naar uit dat ik m'n deadline juist gehaald heb!

Ik ben ook eens benieuwd wat de body gaat wegen als hij af is. De Bmw body weegt 59 gram (bevestigingslatjes inbegrepen). Toen ik de 935 body recht uit de doos op de weeschaal zette met alles erbij (ruiten en roosters in het raamwerk, decals op papier en de bevestigingslatjes) woog het geheel 46 gram. Trek daar het plastic raamwerk van en misschien een grammetje van de ingekorte (lichtmetaal) bevestigingslatjes en ik zit misschien heel dicht in de buurt van het minimumgewicht (43 gram) voor de race, hetgeen uiteraard ideaal zou zijn. Het is natuurlijk te zien hoeveel de verf en de vernis op de body weegt. Het zwaartepunt van deze body licht ook veel lager dan die van de Bmw.

Zondag wordt er geraced bij slotrace-club Merlijn in Wezembeek Oppem, een club die zijn 25 jarig bestaan viert.

Gunther