View Single Post
Old 18-08-2005, 20:56
4ever_karting's Avatar
4ever_karting 4ever_karting is offline
De Paddock Rookie

Dagje karten Eindhoven ...

Vanmiddag ben ik eens gaan karten in Hezemans Indoor Karting te Eindhoven (zie weblink). Ik had eens gehoord dat dit een leuk circuit was met een verdiep.

Ok, ik stond daar dus. De inschrijvingen duurden ongelooflijk lang, echt een trage boel daar. Dan het karten zelf: ongelooflijk ... slecht! De ondergrond bestond uit 3 materialen: gladde schaatsvloer (zie foto), parket (jaja) en dan een metalen kuipbocht. Even verduidelijken: de 'gewone' ondergrond deed je heel snel driften, en het parket kon je vinden bij het afdalen van het verdiep (allemaal gladde planken, onverantwoord) en dan was er nog die metalen kuipbocht. Ik zag zo'n Nascar-bocht wel goed zitten, maar die metalen platen sloten niet goed aan, hadden zelfs putten en waren aan het blinken dat ze glad waren. Je kart sprong bij het uitkomen telkens omhoog en wild weg, totaal onbestuurbaar (zie foto kuipbocht).

Ik was hier naartoe gereden omdat ze deze maand ook een leuke actie hadden: 25 EUR voor een dag karten. Wat was dit nu? Je eerste 2 sessies van elk 10min had je gegarandeerd, maar daarna moest je telkens opnieuw komen boeken en inschrijven. Realiteit: je volgende sessie kon je pas 2 uur later rijden!

Hierbij wil ik dus elke kartingliefhebber afraden om daar naartoe te gaan: ik heb er 270km teveel door gereden en de piste is helemaal niet onderhouden en echt onverantwoord.

En wat is nog de grap? Ik had daar een paar Nederlanders aangesproken om eens van gedachten te wisselen. Resultaat: ze gaven ook toe dat het Hezemans circuit niet echt veilig is en komen zelfs graag af op zaterdag 17 september voor de 3u-race te JPR Karting.

Zijn er nog al Belgische karters naar Eindhoven gaan rijden? Wat vonden jullie daarvan???

Groeten van een bezorgde kartingfanaat,

Frederik