View Single Post
Old 21-08-2005, 01:53
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus

Ben nog klaarwakker (danzij enkele rode stieren), dus zal maar al een raceverslag typen.

Omdat ik deze race niet moest inspringen voor Rhino Racing (voor de verandering ), ging ik deze race alleen rijden. Mijn doel was om heel constant te rijden (alle tijden binnen de 0.1 - 0.2s) en dat een heel uur lang vol te houden. Extreme kart is wel mijn thuiscircuit (zit er bijna elke woensdagavond), maar voelde me voor de race niet helemaal in orde. Door marktrock en daarna een hele week verhuizen had ik spierpijn nog voor ik 1 minuut gekart had. Dat beloofde dus niet veel goeds, maar wou het toch proberen.

Ik krijg kart 9, een redelijke kart. Door circuitkennis heb ik vrij snel de pole, maar net op het einde kunnen de 2 Calamitas teams nog een paar hondersten van mijn tijd afdoen. Mocht dus 3de vertrekken. In de start gebeurt niet veel bijzonders en kan de achterliggers afschudden. Voor mij gaan Jurgen en Joris net iets te snel, al wordt het gat nooit echt zo groot. Om taktische redenen besluit ik een heel vroege wissel te houden. Enkel is rond de kart lopen niet mijn specialiteit (en verlies je er zowiezo tijd mee) en verlies 6s in vergelijking met de andere wissels. Toch is mijn pitstop goed getimed, want blijf net enkele achterliggers voor en kon dan beginnen jagen op de voorliggers. Na een half uur wisselen ook de andere teams en iets daarna krijg ik Frederik in mijn vizier. Ik kan hem in de fout dwingen en hem voorbij steken in een bocht waar ge normaal moeilijk kunt inhalen (goed gedaan, al zeg ik het zelf ). Daarna was de jacht geopend op Karel. Ik kan het gat volledig dichtrijden, maar dankzij goed verdedigwerk kan ik hem niet voorbijgaan, al was het 1 keer wel vrij nipt.
Eindig dus 2de. De doelstelling was bovendien ook gehaald, want heb het hele uur dezelfde tijden kunnen rijden (met als snelste 32.49). En nog meer, was zelfs allesbehalve moe na het uur karten. De race had gerust nog een uur langer mogen duren

Tot slot: het podium was volledig ingenomen door Calamitas (Calamitas Racing 1 op 1, ik op 2 en Calamitas Racing 2 op 3de plaats). Beter kan dus niet!! Bovendien lijkt me dat het kampioenschap zal gaan tussen de 2 Calamitas teams.
Reply With Quote