View Single Post
  #21  
Old 06-09-2005, 22:46
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by El Torro
De laatste jaren rijden de GTA's met een geheel witte sticker waarin naast het nummer GTA staat, de GTB's met een roze GTB aanduiding bij het nummer, de silhouette's met een oranje S aanduiding bij het nummer, de TA met een gele TA aanduiding en de TB met een blauwe TB aanduiding bij het nummer op de deur, dit is toch duidelijk zat, als je tenminste niet te kort bij staat.
Stickers in volledige kleur is moeilijker herkenbaar om het nummer af te lezen, bijv. een geheel blauwe sticker moet dan al een wit cijfer hebben om de contrasten goed zichtbaar te maken maar hoe doe je dat dan met andere kleuren die minder contrastvol zijn.
Moest het allemaal zo makkelijk zat zijn, zoals jij hier als insider-met-kennis-ter-zake mij wil van overtuigen, waarom had ik het als leek die naar dikke machienes komt kijken, nog altijd niet in de gaten na een jaar?

* Touring *
Wat BTCS en Touring betreft, als we in het huidige stramien denken eindig je met dezelfde compot van 138 klasses (bij manier van spreken nietwaar). Waarom toch altijd ingewikkeld doen? Laat wagens tegen elkaar koersen die elkaar waard zijn. Heb je materiaal om 4-klasses te vullen (en dan bedoel ik niet 3 auto's in die en 2 in gene klasse) maar minstens 6 of 7, dan kan je 2 races houden. Die voor de huidige klasse 1 en 2, en die voor de huidige klasses 3 en 4. Ik benoem ze nu zo maar even, maar kan er flagrant naast zitten, want ik snap het niet zo goed. En als ik dan naar het aantal deelnemers kijk in BTCS en Touring, dan weet ik gewoon dat hier 2 races kunnen voor georganiseerd worden in het kader van de "Belgian Touring Masters", ofte BTM, voila en de 2 kampioenschappen hebben al een naam. Je laat die tijdens de BTM weekends telkens 2x 2 races rijden en op het einde van het seizoen doe je een Superweekend, waarin de 10 laatste van BTM1 kampioenschapseindstand het opnemen tegen de 10 eerste van BTM2. De eerste 10 van deze race, rijden het seizoen erna in BTM1. De 10 laatste "degraderen" dan BTM2. Een beetje zoals bij het voetbal. Krijg je nog wat kompetitie ook en is er kruisbestuiving tussen de 2 reeksen. En waarom 4-deurs? Omdat de meeste fanatieke touring series, daar bedoel ik mee spectaculair enz. die mij boeide (BTCC, ETCC, ondertussen ook DTM) enkel met 4-deurs auto rijden/reden. De herkenning voor 'jan-in-de-straat-die-eens-komt-kijken-en-bovendien-comsument-is' (ik dus ) is maximaal, iets waar marketing jongens (opnieuw ik dus, maar dan niet in de automobielwereld, maar soit) toch wel veel belang aan hechten. Hierdoor zou het ook voor constructeurs/importeurs weer interessant kunnen zijn om hun naam aan projecten te verbinden.

*GT*
En de "mindere" teams, die wat we nu GTB noemen, waarom zouden die niet hogerop kunnen? Omdat de gentlemen drivers met centen die niet gefotografeerd willen worden en zelfs geen handtekeningen willen uitdelen niet hogerop kunnen of omdat er geen budgetten zijn... ? (f*ck, wat heb ik nu geschreven, maar soit, dat gevoel had ik als toeschouwer soms wel) OK er zullen er misschien enkele afvallen, maar daarvoor kan je wel anderen en wellicht wel ook enkele buitenlandse teams aan de start krijgen. Als er iedere koers 20.000 man komt kijken, staan ze van de TV te trappelen om te komen zien. Zeker als er weer eens een file door ontstaat op één of andere autosnelweg. Dan moeten de journalisten wel uit hun kot komen. En in hun zog de sponsors, en de centen. En hoe zit het met de eerder aangehaalde exoten, zijn die dan zo duur dat niemand er mee rijdt, of is het allemaal makkelijk zat, iedereen in een 911 owv onderdelen, vermeende betrouwbaarheid enz?

Zolang als je ingewikkelde formules blijft hanteren, met een geel stickertje hier, een roze stickertje ginder en als de printer nog kleur overheeft, ook nog een oranje, en zoek het voor de rest maar verder uit lieve toeschouwertjes, krijg je geen massa bij elkaar voor iedere race en blijft de media coverage beperkt tot wat internet verslaggeving, een uitzending op TV op ogenblikken waar je als gewone bezoeker, óf slaapt, óf boodschappen aan het doen bent, óf in de tuin werkt. Maar niks waardoor je iemand die maar vaag interesse heeft kan boeien. Gevolg, brede waaier aan sponsors zijn niet geïnteresseerd en het geheel blijft hangen in een sfeertje van wij lekker onder ons en de rest bekijkt het maar.
Da's ook een beetje de ivoren toren waar Mark naar refereert denk ik dan.

Heroes do not exist, they are created.

Last edited by Guido; 06-09-2005 at 22:58.
Reply With Quote