View Single Post
Old 25-09-2005, 00:28
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Geen blauwe vlaggen gebruiken, karts die zonder naft vallen en zo'n verschil op de karts. Chapeau, AK. De trofee van beste kartingbaan, voor huurkarts, zullen ze niet krijgen.

Voor Calamitas 1 was het nog niet slecht:een 2de plaats. Een uitgebreider verslag volgt later wel.

Edit:

Het verslag dan maar:

Vanaf t begin had ik de indruk dat we wel een doenbare kart had gekregen. Al bij al zouden we de schade kunnen beperken en met wat geluk konden we afstand nemen van Calamitas 2.
Met mn 'rugpijn' zou ik zo weinig als mogelijk rijden. En in die karts van AK viel het al bij al nog goed mee. In de quali hebben we nog een 4de tijd kunnen halen. Maar toen k zo de grid bekeek, wist ik al dat er voor sommigen wel eens slechte race in het verschiet lag. Met karts die zo goed als tegen mekaar staan is inhalen bij de start nogal moeilijk en bij de eerste bocht wist ik mooi mn positie te behouden, al had ik gehoopt om MS Racing langs de buitenkant in te halen, maar dat was teveel van het goede. Dave kwam al snel opzetten en was al even snel bijna uit mn zicht verdwenen, tot ik hem en zijn mankende kart terug passeerde. Ik zat dus terug op een 4de plaats en ik wilde zeker die derde stek halen, en door zwaar over de kerbs te gaan en met wat aërodynamisch werk kwam een ietsiepietsie dichter bij MS Racing. Tot ik, denk ik, Maarten, moest dubbelen. Wegens geen blauwe vlaggen raakte Mike moeilijk voorbij hem en naderde ik hem. Ik kon zowaar proberen hem te passeren maar dat lukte net niet en zat ik vast achter Maarten. Met veel moeite dubbelde ik hem. Toen was Mike al te ver om terug te naderen.
Na een dikke 20min (denk ik) gewisseld, en dan is Karel er goed ingevlogen. De vroege stop deed ons klassement geen goed, maar naarmate de rest wisselde kwam Calamitas 1 stilaan terug bovendrijven. Veel was er aan The Old Men 2 niet te doen, dus moesten we voor het best haalbare gaan: een 2de plaats. Na de stops lagen we verbazend derde met zicht op een 2de plaats. Stijn is normaal wel iets trager, maar op AK overtrof hij zich wel. Karel heeft veel moeite moeten doen om MS Racing te passeren en de 2de stek over te nemen. Van dan af, was het hopen dat we van pech bespaard zouden blijven én dat we niet zonder benzine zouden vallen.

En dat is nog goed uitgevallen voor ons. Een 2 de plek op het 'risico'circuit van de kalender.

Last edited by redje; 25-09-2005 at 10:51.
Reply With Quote