Quote:
Originally Posted by FIRE
De pitstops zien er wel wat knullig uit vind ik. Het opkrikken van de wagens en banden wisselen gaat niet echt soepel.
|
Dat viel mij ook al op.............zo langzaam allemaal. Ok, we zijn (waren) F1 bandenwissels gewend maar e.e.a. zag er idd knullig uit. Best raar als je weet dat zowat 100% van de teammedewerkers ervaren gasten zijn uit de F3, GP2 of World Series.
Op de site van de A1GP kan ik geen "sportief reglement" ontdekken maar als ik de commentator goed verstaan heb mogen er 6 mensen werken aan een wagen tijdens een bandenwissel. Heb volgens mij toch regelmatig gezien dat er bij enkele teams een 7de en 8ste persoon actief waren.
8 of 10 personen lijkt mij inziens ook beter. Met 6 man (2 met de krik en 4 aan de slag met de banden) blijven de oude banden te lang in de pitstraat staan. Lijkt me nogal gevaarlijk bij het wegrijden. Als ze er twee of vier extra mensen kunnen bijzetten om die oude banden weg te pakken moet e.e.a. al sneller uitzien op TV.
Wat betreft spektakel: Een dikke overwinning voor de A1GP op de F1 vandaag...........spektakel werd wel enigzins veroorzaakt door de ietwat mindere goden in het veld. Die Rus zag ze links en rechts voorbij vliegen.......waarna hij besloot om maar zelf een pirouette te maken.
Daarnaast nog een aanslag gezien van Italië op Libanon (toch gek dat we over landen praten i.p.v. de coureurs

) waarbij de Libanezen er een prachtige "barrel-roll" van maakten. De onboardbeelden waren spectaculair te noemen van deze crash.
De vraag is: Hoe lang blijft de Sjeik dit spelletje leuk vinden? Want erg veel sponsornamen kon ik niet ontdekken op de wagens