View Single Post
Old 05-10-2005, 00:24
yannick88's Avatar
yannick88 yannick88 is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by B.V.S.
Gelezen in de VAS Newsletter editie oktober 2005:
Nieuws van de commissies en werkgroepen: "Omloop & Historic", met het oog op reglementswijzigingen.

1. "De werkgroep stelt voor dat een piloot minstens 4 wedstrijden op het betrokken wagennummer moet rijden om opgenomen te worden in het kampioenschap van de Touring Cup."

2. "De kans bestaat dat volgend seizoen de Touring- en de Sprinters Cup zich kunnen manifesteren tijdens een A-weekend (+Belcar zonder geluidsbeperking) in Zolder. Ook de Historic monoposten hebben hiervoor interesse. Dit zou weleens de opening kunnen worden voor een nieuwe VAS klasse. Met de erfenis van de BTCS en de Carglass Cup in het achterhoofd hopen wij als federatie dat deze instapformules een regionale materie kunnen blijven."

Mijn idee:
1. Goed voorstel, ben benieuwd of het erdoor geraakt.
2. Men is er dus wel degelijk mee bezig... niet slecht volgens mij.
Volgend seizoen moeilijk haalbaar als het mij vraagt .

Eerste wedstrijd ( Zolder ) Belcar samen met BTCS
Laatste wedstrijd ( Zolder ) Becar samen met BTCS .
Voor de rest komt de Belcar alleen nog in Zolder voor 24 uren en ik zie niet in hoe men in het voorprogramma er nog een TC van 4 uren gaat organiseren .
Ofwel in het voorprogramma te Francorchamp of misschien tijdens de buitenlandse trip .
Dit zou inderdaad wel meer interessant kunnen worden als enkele wedstrijden meer buiten Zolder kunnen doorgaan .
Misschien ook meer interesse van losse inschrijvingen ?

Mvg