View Single Post
Old 07-10-2005, 10:32
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Loeten
Nieuw vraagje voor de pro's hier. Ik ben nu bezig aan mijn Stratos 1975. die is wit en groen van kleur. Ik mis eigenlijk die schaduwlijnen aan de deuren. Hoe plaatsen jullie die daarop? Een fijn stiftje? Welk dan?? Ik zou eens het effect bekijken.
Op de laatste modelbouw meeting is hierover gesproken en werd als gemakkelijkste methode idd de stift-methode naar voor geschoven. Nismo was zo vriendelijk om mij zijn eigen stift te verkopen omdat ik niet goed wist waar ik eraan kon geraken. Het betreft een "Artline Drawing system 0.1" en dat gaat prima. Zwarte inkt dus die je erg gemakkelijk kan aanbrengen door de punt van de stift door de paneellijnen te laten lopen, en als je per ongeluk even de paneellijn verlaat kan je erg gemakkelijk de inkt weer wegvegen met een doekje. Op voorwaarde dat je laklaag en decals geseald zijn met vernis natuurlijk. Doe je dit niet, kan het zijn dat de inkt zich niet zo makkelijk meer laat wegvegen.

Er zijn natuurlijk tal van andere manieren, maar dit lijkt me de handigste. Ik geloof dat de stift 3,5 euro kost (maar Nismo heeft maar 3 euro gerekend omdat hij al gebruikt was).

En als je wil zien hoe een model eruit ziet dat op die manier bewerkt is, kan ik je deze foto tonen van een oudere 1/20 Tamiya Porsche 928 die ik deze week "verbeterd" heb door deze stift-methode eens uit te testen.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote