Op vrijdag 7/10 werden de trainingen verreden, Nicolas De Clerck klokte in de eerste training een 2'53" af en ikzelf vond de "gebruiksaanwijzing" niet van het mooie circuit en kon niet beter dan... 3' rond.... schandelijk! het ging echt niet en ik was niet in vorm.
De tweede training klokte Nicolas een 2'52" eruit en ik bleef bij 3' hangen!
Volslagen moedeloos ging het richting hotel....misschien kon een lekker etentje met aangepaste wijn(en) een oplossing brengen?
Rond 5 uur klaarwakker en ik memoriseerde het circuit om de tijd te passeren want er waren geen vliegen op het plafond
Inmiddels zaterdag en ik moest de start nemen dat beloofde...
De start was een safetycar volgpartijtje van een 30 tal minuten wegens de mist.
Na deze tijd werd de meute losgelaten en weg waren wij, ik werd langs alle kanten voorbijgegaan zoals was te vrezen want ik stond mentaal niet op de juiste plek (startplaats 15(!)) voor mijn prestaties van 3", ook dat speelde in het kopje!
Ronde na ronde ging het beter ...tot wanneer ik de wagens welke me voorbijgingen 1 per 1 terug kon voorbijgaan.
Warm moment in de race voor Clio Ubeda/Smook en mij was het volgende:
Ik volgde de clio op een 5 tal meter in het opgaan van de Redaillon toen we opmerkten dat de commisarissen met de vlag van glad wegdek zwaaiden.... gevolg: ik zie de Clio uitbreken en een botsing ging fataal zijn voor ons beiden, dus... remmen dicht enorme rookontwikkeling (daar gingen mijn banden....) en ik zweer jullie dat het geen 5 cm scheelde van een botsing!
Daarna kreeg ik bijna op 't laatste van m'n shift een uitremtik van een tragere Porche op het achterwiel zonder schade ...gelukkig
Voor de rest kreeg ik eindelijk (!) het ritme te pakken en ik was blij toen ik de chrono's aflas van de uiteindelijke 2'53" welke ik kon bereiken in race, de rest van de ronden draaide ik constant 54" - 55".
Na een shift van 2 uur lagen we 2 de in de de klasse 4 en nog steeds 15 de, We verloren wat tijd door nieuwe banden te plaatsen en nazicht achterwiel van die tik.
Wij verloren 1 plaats aan de Clio van Servranckx welke de 2 de plaats overnam tijdens onze pitstop met 1"30" voorsprong.
Nicolas vertrok voor zijn shift en zat direct goed in het ritme, zijn beste ronde 1'52" en voor de rest ook tot max. 55"
Zienderogen slonk de achterstand met die Clio met dikwijls 6 à 7" per ronde dat we inliepen, het geluk hielp ons een handje ... die Clio kreeg een "stop & go" zodoende terug 2 de in klasse 4!
Om een lang verhaal kort te maken wij mochten de race aanvatten op een 15 de plek algemeen, 2 de in klasse 4 en zo zijn we ook aangekomen.
3 x 2 de plaats op rij.... 't is teveel voor ons in ene keer na alle miserie welke we hadden in't verleden!
Ps: heb de gebruiksaanwijzing van Francorchamps teruggevonden, dit is een ongelofelijk circuit waar de seconden rap aantikken bij slechte rijlijnen en verkeerde rempunten!
Doei
Luc
GM RACING