View Single Post
Old 11-10-2005, 10:16
B.V.S.'s Avatar
B.V.S. B.V.S. is offline
De Paddock Regular

Touring Cup Francorchamps...

Tijdens de vijfde manche van de Zolder Touring Cup te Spa-Francorchamps zijn we als vierde algemeen en derde in klasse 1 gefinished.
Een resultaat dat te danken is aan de inzet van het volledige MSE-team.

Tijdens de training en kwalificatie op vrijdag kon ik een chrono van 2'41"872 op de tabellen te zetten.
Deze chrono was goed voor een derde plaats op de startgrid! Dit was een hele opsteker voor het team, na de pechreeks van de voorbije races.
Er werd dan ook met volle verwachting uitgekeken naar de race, en de Marcos werd door het team aan een laatste grondige check-up onderworpen.

Ik nam de start van de race voor mijn rekening, en ging na het groene licht als vijfde de Raidillon omhoog. Echter onmiddellijk na de start werd er een
safety-car procedure gestart wegens de te dichte mist die over het circuit hing. Desondanks werd ik door drie andere deelnemers ingehaald, waardoor ik als achtste achter de safety-car moest aansluiten.
Na een half uur safety-car werd het hele veld terug losgelaten, en ik kon al snel enkele verloren plaatsen goedmaken. Na 1 uur racen bevond ik mij in vijfde positie op 38 seconden achter de leider.
Ik probeerde er met constante rondetijden van rond de 2'43" à 2'44" een strak tempo op na te houden, en na 2 uur racen resulteerde dit in een vierde positie, op 48 seconden achter de leider.

Daarna werd het stuur overgegeven aan Jef. De pitstop verliep supersnel (40 seconden!), en Jef kon het circuit terug op in vierde stelling. Ook hij kreeg al snel te maken met een safety-car procedure.
Jef kon tijdens zijn stint de wedstrijd verder controleren en de vierde positie behouden (3e klasse 1).
Hij naderde zelfs zienderogen op de derde plaats algemeen maar strandde na 4 uur op 41 seconden van de derde en 46 seconden van de 2e positie.

We zijn alleszins zeer tevreden met het behaalde resultaat, en zullen alles in het werk stellen om tijdens de seizoensafsluiter, de Race Promotion Night, een podiumplaats in de wacht te slepen!

Bedankt aan het MSE-team voor dit schitterende raceweekend! Proficiat jongens!

De nieuwe stand in het kampioenschap is te vinden op onze website...

Last edited by B.V.S.; 11-10-2005 at 10:47.
Reply With Quote