View Single Post
Old 13-11-2005, 10:39
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular

Raceverslag - Rpn - Race 6 - Gm Racing

3 van ons mannen waren al van vrijdag vertrokken met de truck om de box 41 in ontvangst te nemen en alles voor te bereiden..... daarna ging het richting "Wheels" voor hun.
Zaterdag 12/11: een regenachtige dag met buien, we besloten om Louisette welke als eerste startte uiteraard regenbanden te geven.
Bij de start verloor ze enkele plaatsen maar éénmaal in het ritme bleef ze op haar positie.
Na enige tijd begon de ideale lijn te drogen en vele wagens kwamen terug binnen voor slicks.- berekeningen brachten aan het licht dat ze met verder rijden op regenbanden een ronde uitspaarde.... zelfs met tragere rondetijden ! aldus Patrick de teamchef welke prompt door het team "Ross Brown" genoemd werd...
Inderdaad schoven we naar voor en Louisette kwam na een shift van 2 uur op een 3 de plaats klasse 4 (plaats 4 bij de start)
Als 2de piloot reed ik en kreeg uiteraard 4 verse slicks, ik begon goed in het ritme te komen tot ik bijna een fatale schuiver maakte in de eerste linkse door een oliespoor met slijk.... het was bijna "koekenbak" met een stilstaande Porche en kon nog net de zandbak vermijden.
Voor de rest geen incidenten en ben gewoon (te) voorzichtiger gebleven in de eerste linkse want de schrik op niet uit rijden zat er bij mij flink in.
Ik gaf de wagen op een 2 de positie in de klasse en 13 de algemeen door aan Michel Lefebre na ook een shift van 2 uur.
Michel kreeg dan de lichten gemonteerd want hij ging de overgang van klaar naar (héél) donker in rijden.
Na een 5 tal ronden kregen we radiobericht dat hij practisch geen remmen meer had en we riepen hem binnen.- De remplakketten zaten er door en d'er werden nieuwe geplaatst in een héél snel tempo waarbij we weinig tijd verspeelden.
De rondetijden van Michel waren uitstekend éénmaal de "verse" remplakketten erop en we behielden plaats 2 in de klasse en werden 12 algemeen, 8 ronden achter voor de 1ste plaats in klasse 4 maar een comforabele 4 ronden voorsprong voor behoud van de 2 de plaats in de klasse.
Toen was het de beurt aan Nicolas Declerck voor een 2 uur durende shift we plaatsten hem ook vers rubber om optimaal z'n shift te kunnen rijden.
Na een 4 tal ronden kregen we radiobericht van Nicolas dat de motor uitgevallen was met een naverbrandingsknal en dat hij stilstond.....shit !
De mechaniekers trachtten hem te bereiken via radio maar die had dus zonder verdere pogingen tot dialoog met hun reeds z'n helm afgezet.
De mechaniekers zijn dan op een motorfiets op zoek gegaan want Nicolas had niets laten weten waar precies hij stilstond !
De bedoeling van dat alles was om de piloot vanaf de omheining richtlijnen te geven waar hij moest naar kijken en controleren om terug in wedstrijd te komen indien mogelijk.....
Terwijl de mechaniekers op zoek waren naar de auto en de piloot kwam Nicolas inmiddels de box in gewandeld en deed z'n verhaal.
Toen enkele tijd later de mechaniekers aankwamen kreeg Nicolas wel een terechte uitbrander van teamchef Patrick om in het vervolg (nog een tijdje) bij de wagen te blijven en te dialogeren met de mechaniekers..... veel teams hebben deze luxe niet van een goede radioverbinding zoals wij !!!!!!
Om een lang verhaal kort te maken .....toen we de wagen terug kregen na de wedstrijd draaide hij reeds na exact ....1 minuut (!!!) ....het bleek een slecht contact te zijn in de bobijn fiche......Nicolas zou gewoon wat moeten "gefrustselt" hebben aan alle draden waarna de motor terug op gang ging geraken om daarna de pits op te zoeken voor een degelijke herstelling welke misschien hooguit een 10 tal minuutjes had geduurd.
Moraal van het verhaal ..... werp de handdoek niet te vlug in de ring en blijf als piloot zoeken naar een defect.... enkel als de motor "ontploft" is heb je de zekerheid dat je niet verder kunt !
Ter titel van bevestiging : Tijdens m'n shift heb ik de Marcos defect zien geraken en de piloot (vader of zoon Samang?) is langer dan 40 minuten bij de wagen gebleven om deze te trachten terug op gang te brengen.... zo hoort het!
Feit is dat we na afloop en ontdekking van deze "domme panne" allemaal in een dipje zaten en verwensingen deden aan het adres van Nicolas .
De panne manifesteerde zich na 6uur20 wedstrijd en alles was nog mogelijk.
Eén zaak is zeker als ik verder nog rij volgend jaar gaat het samen met een piloot zijn welke desnoods nog op "3 wielen" een wedstrijd zal uitrijden... kortom iemand met hetzelfde karakter van mij.... een NIET OPGEVER en Nicolas past helaas niet meer in dit (mijn?) plaatje.
(voor het overige een zeer gezellige kerel en goed piloot daar niet van.....)
Groeten iedereen en misschien (??????????) tot volgend jaar of anders nooit meer, het waren 5 kleurrijke jaren TC voor ons.
Doei
Luc
GM RACING
Reply With Quote