Het seizoen zit er alweer op...
Het heeft lang geduurd alvorens ik de goesting gevonden heb om er iets over te schrijven

,
maar hier volgt een verslagje van de laatste race:
Na enkele drukke weken voor het MSE-team werd de laatste race van het Zolder Touring Cup
seizoen 2005 aangevat.
Er werd met volle verwachting uitgekeken naar deze race. De Marcos Mantis werd voorzien van een
nieuwe Cosworth-krachtbron, een nieuw computermanagement en volledig nieuwe electronica.
Als derde piloot voor deze 10-uurs race tekende Peter Van Delm present naast Jef en Bart Van Samang.
Voor de race werden nog enkele donderdagtrainingen gereden om de Marcos te roderen en de
laatste afstellingen te doen. Alles verliep perfect.
De qualificatie voor de race werd verreden op een nat circuit. Jef vertrok als eerste maar kwam na
enkele ronden al terug binnen. Er werd een geluidsovertreding vastgesteld van 97 dB
(maximum toegelaten = 95 dB).
Vermits een tweede opmerking voor teveel dB's de definitieve uitsluiting tot de race als gevolg kan
hebben, werd er wijselijk besloten om Peter en Bart de verplichte rondjes te laten rijden in plaats van
nog aan te vallen voor een goede startpositie. Uiteindelijk startte de Marcos vanop een 10e startpositie.
De start van de race werd genomen door Jef. Omdat het circuit er nog vrij nat bijlag, werd besloten
om op regenbanden te starten. De start van de race verliep vlot, en na enige tijd begon het circuit
stilaan op te drogen. De meeste concurrenten besloten om te wisselen voor slicks, maar het MSE-team
besliste om Jef te laten verderrijden op regenbanden. Tactisch geen slechte keuze zo bleek achteraf.
Ondanks de snel slijtende regenbanden, kon Jef in moeilijke omstandigheden de Marcos binnen de
top 10 houden.
Na 2 uur racen gaf Jef het stuur over aan Peter. Er werden slicks gemonteerd en Peter kon het circuit
terug op in 20e stelling. Al snel kwam Peter in zijn ritme en reed hij een vlot tempo.
Na 1,5 uur kon hij opklimmen naar de 5e positie algemeen!
Dit mooie liedje duurde echter niet lang, want plotseling moest Peter de Marcos aan de kant parkeren.
Er was een tandwiel afgebroken (door steenslag of metaalmoeheid), waardoor een sensor geraakt was
en verderrijden onmogelijk werd. De definitieve opgave was een feit.
Een onverdiend resultaat voor het team, dat hard gewerkt heeft om de Marcos in goede conditie aan
de start van deze seizoensafsluiter te krijgen.
But we'll be back in 2006...