View Single Post
Old 05-12-2005, 12:59
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Huudo
Als je verchroomde onderdelen wil "alcladden" dien je ze eerst idd te strippen.

Werkwijze:

Strippen:
Strippen doe je best in ovenreiniger. In remolie heb ik het nog niet geprobeerd, maar in overnreiniger zie je de chroom er bij wijze van spreken, zo vanaf springen. Om maar te zeggen, het is geen al te lang durend proces en de onderdelen zijn eenvoudiger te reinigen tov remolie.

Grondlaag Alclad Chroom:
Als grondlaag gebruik je blinkend zwart in enamel. Enamel is hier verplicht! en een gewone primer is verboden! Waarom geen standaard primer? Omdat uwen alclad zich in de zwarte enamel vastbijt om zo het nodige effect te krijgen. Een fijn laagje zwart is dan ook niet voldoende. Er moet voldoende glans inzitten en het oppervlak moet quasi egaal perfect zijn. De'n Alclad moet dus voldoende diepte hebben om te kunnen bijten. Als er nog eens een grondlaag onder zit zou die zich kunnen gaan vermengen (heb het nooit geprobeerd, maar het lijkt me logisch)

Alclad Chroom zelf:
Dat de zwarte laag wat dikker is maakt niets uit, de alclad is zo dun als wat. Je kan in verschillende gradaties opbouwen. Eens aangebracht kan je safely erover vernissen. Mengen is niet nodig, maar schud je flesje wel goed op. Reinigen achteraf met celullose thinner.

Thanks mate! Ik ga dit zeker toepassen op mijn volgende project, dat op stapel staat nadat de Toleman afgewerkt zal zijn (en ik begin er nu toch een gat in te zien) :

Dit ding is dus bijna helegans verchroomd maar de bevestigingspunten aan de gietramen zijn zodanig slecht gekozen dat ik dat allemaal opnieuw ga moeten verchromen

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 05-12-2005 at 15:01.
Reply With Quote