Even proberen de gesprekken bij elkaar te houden.

Ook de titel hier aangepast aangezien het al lang niet meer over McRae in Australië gaat.
Quote:
Originally Posted by Peter Baert
Wel, Huudo, ik denk dat onze vrienden van grandprix.com de kop niet echt raken.
Skoda dumpt zijn Fabia's bij 2 teams, waarvan het ene helemaal betaald wordt door Red Bull. Het gaat om 2005-specs. Er komt geen evolutie meer op de Fabia. De afdeling "spare parts" zal blijven draaien en ook voor revisie zal nog een beroep kunnen gedaan worden op Skoda Motorsport. Ze houden nog wat mensen aan het werk, wellicht omdat het verbreken van lopende contracten een pak geld zou kosten. Maar binnen Skoda Motorsport wordt er niks meer ontwikkeld aan de Fabia. Had Skoda echt nog concrete plannen in WRC, dan hadden ze naar analogie met Citroën een M1-team opgestart.
Voorts blijft grandprix Duval citeren als mogelijke rijder. Duval is uitgesloten, aangezien de Skoda-teams in M2 gaan rijden. Die Skoda-teams kunnen wel een derogatie indienen bij de FIA, om alsnog een Duval of een McRae aan te trekken. Maar ik vrees dat dat op eeeenorm veel weerstand zal stuiten. Zie de prestatie van McRae met de Skoda in Australië.
Fabrieksteams of M1 gaan niet toelaten dat een M2-Skoda met alle elektronische snuffen en bestuurd door een McRae of Duval met prijzen gaat lopen.

|
En die "wat" die nu door Red Bull gaan worden, zullen niet gemotiveerd zijn zeker, om de wagen op punt te houden met actieve diffs? McRae heeft laten zien dat ze, mits de juiste piloot aan het stuur, er wel wat in zit in de Fabia. Ze hadden maar geen knoeier die al jaren op zijn retour was moeten nemen als eerste piloot. Als ze er in slagen, zal de commerciële exposure niet gering zijn. Nu ik lig er niet van wakker, want ik verwacht niet dat ze met een Skoda potten gaan breken.