Thread: Boucles de Spa
View Single Post
Old 08-02-2002, 15:51
Bart's Avatar
Bart Bart is offline
-... .- .-. -

Joost Boxoen met Stiphane Prevot als co

Bruno Thiry mag dan al veroordeeld zijn tot een rol als toeschouwer tijdens de 44ste Boucles de Spa, zijn vaste co-rijder Stiphane Prevot is wel van de partij. In de passagierszetel van de Subaru Impreza WRC van Jost Boxoen. Diens co Hans Reynaert toeft namelijk in Dallas (Verenigde Staten) om er een kart-piste te openen.

+ En of ik blij ben; reageert Stiphane. + Climentine, Stoumont, Wanne, het zijn voor mij monumenten. En ze dan kunnen bezoeken met een helm op het hoofd, het geeft altijd adrenaline. Bovendien zijn de omstandigheden ongekend aangenaam voor mij. Geen stress, geen fabrieksteam, geen druk, gewoon Joost en ik om onze passie te botvieren.Ik wil Peugeot Team Belgium bedanken om mij voor Spa te hebben vrijgegeven. En wellicht voor nog drie rally4s van het Belgische kampioenschap : Wallonie, Bianchi en de Omloop van Vlaanderen. Ik heb iin keer met Joost gereden. In 2000 in Portugal. Het klikte meteen. De verstandhouding is opperbest. Met die vier rally"s en de drie naast Thiry mag ik al beginnen dromen van de Belgische titel voor co-rijders. Het zou een lacune in mijn palmares vullen. En ook een zege in Spa ontbreekt nog. ;

Boxoen is niet meteen topfavoriet nummer iin, maar dat betekent niet dat hij niet kan winnen.
+ Zonder Bruno en de 206 ligt de wedstrijd helemaal open. Ik zie vier, vijf kanshebbers. Evenveel talent en met vergelijkbaar materiaal. Theunissen lijkt op papier de beste wagen te hebben. Maar de Impreza 97 is ook niet mis. En hij brengt mij geluk. Ik heb er al mee gewonnen in de Condroz. Ik denk dat we zeker de degens kunnen kruisen met Munster en Sterckx. En wat Snijers betreft, die moet eerst nog de start halen. ;
Reply With Quote