View Single Post
Old 11-02-2002, 15:25
Witte Witte is offline
De Paddock Rookie

't Was tof op de eerste MAK indoorkarting.

Voordat de wedstrijd begon had ik maar één wens : niet teveel trager rijden dan de anderen zodat ze mij niet teveel zouden moeten dubbelen. Werner333 had mij de stuipen op het lijf gejaagd door te zeggen dat er een boel goede piloten ging meerijden. 'k Had eigenlijk toen al niet veel goesting meer om mee te doen. Maar allé, 'tis toch maar voor de fun en ik kon dan wel iets bijleren, want toen ik voor het eerst ging karten met De Paddock (op 27 december 2001), vond ik dat wel een plezante bezigheid, ook al eindigde ik daar voorlaatste.

Eerst de chronoritten. Daar ging alles zeer goed, veel beter dan verwacht zelfs. Met een tijd van 51.933 stond ik op een onverhoopte 2e plaats, achter DRIESCO RACING EVENTS.

Toen de groene lichten aanfloepten waren we vertrokken voor een uurtje kartgenot. Tijdens de eerste bochten kreeg ik al (letterlijk) het gevoel dat er een snellere piloot achter mij zat. Maar ik mocht mijn 2e plaats verdedigen, dus liet ik hem niet passeren. Dat was niet naar zijn goesting want ik kreeg nog een paar ferme tikken te incasseren. De tik in de 12e bocht was er echter teveel aan. Toen ging mijn kart dwars en verloor ik zomaar effe 5 plaatsen. Voor de rest van de race verliep alles vrij vlot, alleen wist ik bijlange niet op welke plaats ik reed. Ik was dan ook verwonderd te horen dat ik als 2e finshte. Omdat Serge (die de wedsrijd gewonnen had) de karting mee organiseerde stond hij zijn eerste plaats af (waarvoor dank, Serge ). Zodoende werd ik tot mijn grote verbazing uitgeroepen tot winnaar van de eerste MAK indoorkartwedstrijd van dit jaar.

Best begrijpelijk dus dat ik meer dan tevreden was: Eerst bijna niet durven meedoen en dan nog eerste worden.
Zo ziet ge maar : wij niet waagt ........ (en dan nog iets).

Oh ja, ik wil zeker ook de medekarters feliciteren voor het sportieve rijgedrag en natuurlijk ook de MAK organisatie, die ons een toffe avond karten bezorgd heeft.

CU in Antwerpen op 9 maart 2002.
of op de 15 februari in JPR
Reply With Quote