Zonder nu als "watje" te willen worden afgeschilderd moet ik bekennen dat ik zoveel mogelijk het rijden in de sneeuw uit de weg ga. Normaal voel ik me altijd op mijn gemak in de wagen (Wat niet wil zeggen dat ik mezelf een fantastisch chauffeur vind! Ik merk meer en meer dat ik een echte amateur ben.), maar op sneeuw heb ik het echt niet staan!
Oorzaak?
Enkele jaren terug (ik had nog niet zo lang mijn rijbewijs) reed ik uit het Antwerpse weg naar huis (met mijn 1ste wagen, zonder ABS.), toen nog in Geel. Toen ik in Schoten nog gepasseerd was bij onze winkel om de ontvangsten op te pikken en het centrum terug uitreed (met een gangetje van zeker niet meer dan 30 km/u) sprong er enkele meters voor mijn wagen een spelend klein meisje als uit het niets op de rijbaan. Als reactie natuurlijk meteen op de rem, de controle over het stuur verloren en mijn wagen gleed bijna de weg af. Het meisje (en de minder belangrijke geparkeerde auto's) had ik gelukkig wel ontweken.
Achteraf gezien was er eigenlijk niets aan de hand, maar ik en sneeuw op de weg, dat gaat niet goed meer samen.