View Single Post
Old 03-01-2006, 02:16
Frank 490's Avatar
Frank 490 Frank 490 is offline
De Paddock Rookie

OK Huudo, ik ben blij dat ik het heb kunnen toelichten, zeker omdat dit met zo'n positief bericht kon. Ik snap je uitval naar "knipknaap" (zoals ik "extricationhunk" maar even vertaal) wel. Toch begrijp ik hem ook wel. In een zeer recent verleden was ik in een vergelijkbare functie actief. Ik heb ook wel eens rijders "opgeraapt" waarvan ik dacht: "dat komt nooit meer goed". Soms valt het (gelukkig) achteraf toch nog mee, zo ook in dit geval. Het pleidooi voor een HANS onderschrijf ik wel. Tegelijk beschik ik zelf niet over zo'n ding, domweg omdat het budget dat echt niet toelaat. Dan heb je de keus. Dit jaar maar niet rijden, omdat ik absoluut zo'n ding moet hebben, of gewoon het risico incalculeren. Vergelijk het maar met de (verplichte) invoering van 5-puntgordels ter vervanging van 4-punts. Ik heb zoveel shit gezien van ondeugdelijke gordels dat ik daar absoluut niet op zal bezuinigen, dan maar niet rijden. Ik zelf trek de grens bij een goede helm en deugdelijke gordels (en goed gemonteerd, in combinatie met een fatsoenlijke stoel); een ander stapt niet in zonder een HANS. Ieder zijn eigen afweging en zijn eigen keus. Zie ook maar het topic "betaalbaar racen".