The Leader heeft me ge-PMmed met exact dezelfde vragen. Ik heb daar geantwoord voor deze thread te zien. Tis niet dat ik niet wil antwoorden hé!
Antwoord uit PM ter info voor eventuele andere geïnteresseerden:
---
Hey,
Leuk te weten dat er echt interesse is in het slotten!
De keuze van baan is moeilijk te zeggen... Ikzelf heb naast mijn houten baan een Ninco baan liggen, omdat ik er een héél mooie zaak kon aan doen... de prijs voor een grote startkit was fenomenaal laag.
er zijn gewoon enkele structurele verschillen.
Ninco: Veel grip, correlig wegdek
Scalex sport: gladder, minder grip, smaller
Carrera: gladder, minder grip, breed.
Tis eigenlijk gewoon te zien wat je wilt... wil je ook op 1/24 rijden... dan is carrera de beste keuze... anders is het gewoon persoonlijke voorkeur.
Zelf een baan maken zoals ik gedaan heb, is ook leuk natuurlijk. mijn ninco baan (19,5m,
http://users.pandora.be/fiat850/slots.htm) doe ik binnenkort weg en maak ik de baan volledig opnieuw in hout. De reden waarom ik ombouw is omdat ik het principe van de ideale lijnen superrealistisch vind om op te rijden, en dat kan je alleen bekomen als je zelf freest.
Freezslot (
www.freezslot.be) is mijn favoriete winkel in Jette. Ik ben van gent en ga er wekelijks of tweewekelijks bij. De eigenaar is supersympathiek en geeft je ongetwijfeld alle verdere info die je nodig hebt. Zeg maar dat "Gunther" je heeft gestuurd! Doen hé als je gaat!
Je gaat je ogen uitkijken daar!
---
G.