RIJDERSBRIEFING EUROPEAN CAR EVENT
Beste drifter,
Nog 2 weken en dan is het zover!
1e European Car Event in de MECC te Maastricht op 4 en 5 februari 2006.
Je bent geďnviteerd om deel te nemen aan dit evenement en je hebt de invitatie geaccepteerd. Dank daarvoor. Je vindt in deze email het complete programma van de dagshows op zaterdag en zondag, alsmede het programma van de zaterdagavond. Je zult merken; een zeer druk programma, daarom moeten wij ons aan een strikte timing houden en een aantal afspraken maken.
Wij denken dat het avondprogramma uitverkocht zal zijn, maar wij verwachten ook veel toeschouwers in de Arena voor de dagshows. Wij hopen over de drie evenementen (zaterdagnamiddag, zaterdagavond en zondag) 20.000 toeschouwers te kunnen lokken, maar het weer zal een belangrijke factor spelen.
Er zijn overigens nog kaarten in de voorverkoop beschikbaar, maar de voorverkoop van de tickets eindigt op 25 januari. Zie
www.europeancarevent.com
ZEER BELANGRIJK: Wij hebben een vijfjarig contract met de MECC; wij willen een professionele en groots opgezette show brengen. Ben je alsnog verhinderd, dan verzoeken wij je ons TEN LAATSTE 20 JANUARI 2006 te verwittigen. Je wordt dan van de inschrijflijst verwijderd zonder verder gevolg. Indien je niet tijdig afmeldt of zelfs niet komt opdagen, dan zullen wij je voor de volgende vier edities niet meer uitnodigen. Wij hopen dat je hiervoor begrip kunt opbrengen.
Iedere drifter krijgt 2 gratis inkomtickets plus een parkeerticket voor de dag waarop hij rijdt. De drifters die zowel zaterdag als zondag rijden, krijgen natuurlijk 2 tickets voor deze 2 dagen. Drifters, welke alleen de zaterdag of zondag rijden krijgen alleen tickets voor deze ene dag.
Tijdens de zaterdagavondshow zullen de drifters en/of monteur(s) plaats moeten nemen op het middenveld. Het is niet toegelaten om op de tribune plaats te nemen; dit is alleen voor degenen, welke hun inkom effectief betalen. Tijdens de dagshows is dit wel toegelaten. De piloten zijn verantwoordelijk voor het gedrag van hun supporters.
DE PISTE:
We zijn er in geslaagd om erg aantrekkelijke piste aan te leggen. De totale lengte op de racelijn is 222m lang . De gemiddelde breedte is 16,5m. Vergeleken bijvoorbeeld met de NEC in Birmingham is de piste langer, breder en vooral veel ronder (niet optrekken, remmen, korte bocht nemen) zodat het duidelijk sneller gaat.
AANBRENGEN VAN DE AUTO’S:
• Drifters welke de dagshow rijden op zaterdag dienen de auto te plaatsen op de overdekte parking met directe toegang tot de race arena. Alle zaterdag deelnemers moeten zaterdag voor 09.00 uur de auto’s hebben gebracht.
• Drifters welke zondag rijden, mogen de auto al zaterdag brengen uiterlijk tot 09.00 uur. Ook de zondagdrifters dienen de auto te plaatsen op de overdekte parking met directe toegang tot de race arena. Alle zondagdeelnemers die de auto zondagochtend brengen, moeten deze zondag voor 09.00 uur hebben gebracht. Een vereiste is dat de driftauto ten alle tijden netjes gepoetst is. Showtime!
• De drifters welke de avondshow rijden, dienen de auto reeds vrijdag 3 februari te brengen, uiterlijk tot 22.00 uur. Deze auto’s moeten 2 dagen op de beurs blijven en kunnen pas worden afgehaald op zondag vanaf 17.00 uur.
De parking voor de deelnemers is niet groot, daarom wordt er GEEN ENKELE begeleidende auto’s binnen gelaten, met uitzondering van 1 auto met trailer. Begeleidende auto’s kunnen ook niet op de trailer geplaatst worden. Wij hebben op 20 januari nog een volgende vergadering met de MECC om deze ganse procedure verder uit te werken. Wij houden U op de hoogte.
PLAATSEN VAN DE AUTO’S:
Er worden 3 hallen gebruikt:
• de Zuidhal, waar de commerciële stands staan;
• de Noordhal, welke de race arena wordt opgebouwd
• de Westhal, waar de kermis staat en welke voor de helft gebruikt wordt als Open Pit Lane. De Open Pitlane is toegankelijk voor publiek. Daar zullen alle deelnemende auto’s tentoongesteld worden aan de toeschouwers van de dagshow. Wanneer ze moeten optreden, gaan ze eerst naar het middenveld, waar ze in de juiste posities zullen geplaatst worden. In de Westhal mag er niet aan de auto’s gewerkt worden (uitgezonderd bandendruk controleren of banden wisselen). Het werken aan de auto’s en het bijvullen van benzine moet buiten in de overdekte buiten parking gebeuren. Dit overdekte wagenpark is NIET toegankelijk voor toeschouwers; alleen voor de deelnemers. Tegen betaling kunnen de deelnemers coureurs extra monteurs ticket kopen, welke dan ook toegang verleent tot de avondshow.
VEILIGHEID: De buiten- en binnenkant van de piste bestaat uit 1m hoge vangrails, ieder element is 12m lang en wordt met bouten aan elkaar vastgemaakt. Daarachter wordt op de strategische plaatsen zand geplaatst. Voor de tribune wordt nog een tweede dergelijke vangrail geplaatst. Met zand tussen beide vangrails. Wij hebben er alles aan gedaan om de veiligheid optimaal te garanderen; het moet ook duidelijk zijn dat men op een occasionele baan, niet hetzelfde kan toelaten als op een vaste baan.
BESCHADIGING VAN DE VLOER:
Burn Outs en het rondspinnen (Donuts maken) is ABSOLUUT verboden. Ook de auto mee slippende achterwielen langzaam vooruit laten rijden d.m.v. left foot breaking is verboden.
Zwarte vlag: Als je de zwarte vlag ziet, dien je meteen te stoppen met rijden. Wanneer iemand een lekke band heeft, moet hij ONMIDDELLIJK stoppen (en niet nog eerst een rondje verder rijden. Wij hopen dat iedereen begrijpt dat wij afhankelijk zijn van de MECC en dat uiteindelijk de MECC beslist wat op hun terrein wel en wat niet toegelaten is. Wij hopen dat U de toekomst van het European Car Event niet op het spel zet door gedrag dat de MECC organisatie niet kan aanvaarden.
Startprocedure:
• Alle starts worden met de groene vlag gegeven
• Drifttaxi: einde van de run dmv finishvlag, 1 ronde uitrijden en stoppen op start-finish
• Twin Drift Battle: beide auto’s rijden 1 rondje, zorg dat je voor de start/finish lijn achterelkaar zit en zo dicht mogelijk bij elkaar. De Twin Drift Battle is aangevangen op het moment dat je over start-finish komt en de groene vlag wordt getoond. De Twin Drit Battle duurt 4 laps en als je word afgevlagd, wissel je direct van positie, stop meteen daarna op startfinish en dan doe je hetzelfde als in de 1ste run. Maximaal 2 runs, behalve in de Big Final, want dan zijn er 3 runs. De jury maakt direct de uitslag bekend en maak dan snel plaats voor de volgende Twin Drift Battle.
Veiligheid:
• Tijdens de dagshows is een helm verplicht voor de piloot, als ook voor de personen, welke meegaan. Een raceoverall wordt gewaardeerd.
• Tijdens de avondshow is het verplicht om in compleet race-outfit aan de start te verschijnen. Wij hebben er geen probleem mee indien u handschoenen, balaclave (helmmuts) en brandwerend ondergoed niet draagt.
Trainingen:
Drifters welke aan de Twin Drift Battle meedoen, kunnen op zaterdag tijdens de dagshows 2x 20 minuten ook trainen. Het kan zijn dat er iemand bij u instapt voor de Drifttaxi.
Mechanische pech betreffende de Twin Drift Battle:
Gezien wij met een zeer strikt tijdsschema zitten tijdens de avondshow, kan er bij mechanisch defect of een lekke band geen extra tijd gegeven worden om te repareren of een band te verwisselen; er kunnen ook geen wedstrijden omgewisseld worden. Bij mechanische pech zal het niet onmiddellijk aan de start komen als een forfait beschouwd worden en zal de tegenstrever als overwinnaar verklaard worden. Wij herinneren eraan nogmaals aan dat burn outs of het continu rondspinnen absoluut verboden is (zie hierboven onder beschadiging aan de bodem).
Geinviteerde drifters voor de dagshows:
dagprogramma zaterdag
1. Jo Lammens (BEL) BMW M3 286 pk
2. Joerie de Clerque (BEL) BMW M3 286 pk
3. Jeroen Beaumont (BEL) BMW M3 286 pk
4. Mike de Bruijn (NL) BMW M5 344 pk
5. Erwin Jansen (NL) Porsche 944 turbo 275 pk
6. Vincent Verschueren (BEL) Old Skool Manta 300 pk
7. Wilco van Esch (NL) BMW E30 200 pk
8. Frank van Heeren (NL) BMW M5 344 pk
dagprogramma zondag
1. Eddy Roesbeke (BEL) BMW 328i 244 pk
2. Mike de Bruijn (NL) BMW M5 344 pk
3. Erwin Jansen (NL) Porsche 944 turbo 275 pk
4. Vincent Verschueren (BEL) Old Skool Manta 300 pk
5. Wilco van Esch (NL) BMW E30 200 pk
6. Johan Jansen (NL) BMW M5 344 pk
7. Frank van Heeren (NL) BMW M5 344 pk
8. Vernon Zwanenveld (AE86) 200 pk
Geinviteerde drifters avondprogramma
1. Paul Vlasblom, BMW M3, 380 pk, NL
2. Olaf Commijs, Hyperstore S13, 400 pk, NL
3. Erwin Jansen, Porsche 944 turbo, NL
4. Tim Coronel, Autostyle S13, 400 pk, NL
5. Tom Coronel, Skyline R33, 330 pk, NL
6. Joep de Kort, ARS Skyline R33, 330 pk, BEL
1e reserve: Vincent Verschueren