Heren,
Aan het aantal mailtjes en P.M.'s te zien dat ik krijg via het forum, lijkt het wel of de interesse in het slotracen groter is dan het hier op het eerste zicht lijkt. Recentelijk zijn er ook veel vragen bij over 1/32 slotracen. Vandaar dat ik nog eens wat foto's genomen heb tijdens onze race vorige week.
Vorige week maandag stond 'Belcar' op het programma. Voor alle duidelijkheid wordt dan bij ons gereden met Belcar/Fia GT auto's met motortjes die maximum 20.000 toeren draaien. Alle foto's zijn echt foto's van rijdende wagens uit de race, er is niets in scene gezet behalve de grid natuurlijk.
Even de grid voorstellen:
Koen met de Saleen S7R (Koen's eerste pole ooit op bijna 2 jaar slotracen), Ben ook met zijn beste prestatie ooit in een qualif met de Viper op de tweede plaats. Op drie de 575 van Bram, op vier ik met de M3 GTR (een groot risico, aan gezien de M3GTR van Fly verkozen is tot slechtste slotcar vorig jaar) en op vijf de nieuw aangekochte Audi TT van Jo. Er waren drie afwezigen: Slim die vorige belcar tweede geworden was in de Marcos LM600, Kristof die anders met een nieuwe Viper altijd een podiumplaats in de wacht sleept en Pieter die ook vaak achter het stuur van Marcos kruipt.
Op de foto zie je dat Bram met schade aan de wedstrijd is begonnen. De achterspoiler verpulverde tijdens een crash in de qualif. Je ziet in de pits ook nog sommige ETCC auto's staan, die reden in het voorprogramma van de FIA GT's.
De eerste manche was al meteen prijs voor mij. Ik stond tegenover Koen met de Saleen die in de qualif meer dan een een halve seconde sneller reed dan ik. (op tijden van rond de 6 sec scheelt 0.5 sec al veel natuurlijk). Ik reed op lane 2 en kon tot de baanwissel (we rijden elk even lang op de twee banen om baanvoordeel uit te sluiten) de Saleen achter mij houden.
Na de baanwissel kwam de Saleen snel terug en was onhoudbaar voor mij.
De Viper on a mission... komt net uit de busstop:
De TT in dezelfde manche als de Viper... de TT bleek geen goeie keuze in deze wedstrijd. Op de nieuwe houten baan zal hij zich veel beter voelen.
Nog in diezelfde manche: de Viper snelt voorbij de hoofdtribune:
Bram's 575 in de Manche tegen de Saleen: het gaat loeihard, hier zagen we nadien zelfs op de foto dat Bram hier en daar stukken buiten het circuit meeneemt:
De Saleen kort achter de 575:
De TT komt hier uit de dubbele linkse:
...