Aangezien blijkbaar niet iedereen hier even opgezet is met mijn nieuwe slot-threads post ik de "Rally Impressie" hier onder de FIA GT thread. Ik heb naar Sennake gePMd om de titel aan te passen.
Klein schetsje van de avond: er was een beperkte opkomst omdat de race-dag op woensdag lag ipv maandag en het niet voor iedereen goed uitkwam. Aanwezigen waren: Jo, Ben, Slim, Bram en ik.
De baan "Boucles de Spa": dit was een half uurtje voor de wedstrijd, even later is het hard beginnen sneeuwen boven "de bochten". De rondetijd bedraagt hier ongeveer 17 sec. in hard besneeuwde toestand.
Op het programma stonden een kwalificatie stage en zes rally-stages. De kwalificatiestage zit er gewoon bij om de startvolgorde te bepalen en ons puntensysteem gelijk aan de andere races te kunnen behouden. Het was de bedoeling om de zes stages met zes verschillende wagens te rijden. Om het zo eerlijk mogelijk te houden rijdt iedereen evenveel met alle wagens. Alle foto's die je hier ziet, zijn weer in volle actie genomen. Hier en daar zie je wat sneeuw rondvliegen!
De kwalificatie stage werd gereden met de Skoda Octavia WRC en had devolgende uitslag: 1: Jo, 2.Ben, 3.Bram, 4. Slim. 5.Gunther
De eerste echte stage werd gereden met de Seat Cordoba WRC: De wagen rijdt echt anders dan de Octavia:
Als je goed kijkt, zie je de sneeuw vliegen achter de voorwielen en achter de kont:
Uitslag van deze stage was verrassend en ook niet verrassend. De posities lagen volledig omgekeerd dan de in de kwalificatie. Verrassend omdat de stand compleet overhoop gegooid werd, niet verassend omdat gaandeweg de baan properder werd. Het verschil van 30 sec op de eerste stage tussen Jo en mij was evenwel niet te wijten aan de hoeveelheid sneeuw op de baan.
Voor de tweede stage werd opnieuw de Octavia boven gehaald:

De posities bleven na deze stage onveranderd. Slim en ik reden op 10 seconden van elkaar en de drie anderen reden ook binnnen de 8 seconden van elkaar. Tussen de twee opgenoemde groepjes zat wel een verschil van 20 seconden.
Stage 3 werd gereden met een Imprezza WRC:

Na deze voor mij moeizame stage is iedereen een pak dichter gekomen. Slim zat op 4 seconden, de rest was gezamelijk dichter gekomen. Ben was met 0.1 sec voorsprong over Bram gesprongen.
Het was de bedoeling nu met ander wagens te rijden, maar door de andere slepertjes onder die wagens was dit niet mogelijk. Dan maar weer drie stages met dezelfde wagens. Hetgeen ook geen straf was natuurlijk!
Stage 4:

...