Thread: Suzuki in WRC
View Single Post
Old 14-02-2006, 19:59
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by kyosti
Intussen zijn er reeds een drietal klaar voor competitie, Dacia, Renault met de zelfde mekaniek, Peugeot 207, Fiat , Lada....wie zal verder nog volgen...Suzuki, Hyunday ???
Enkel de Fiat Punto S2000 is klaar. Het is inderdaad redelijk stil over de Dacia Logan. Lada concentreert zich volledig op het WTCC project. En de (productie) Peugeot 207 komt pas in de loop van dit jaar op de markt; voor een rally versie is het dus een stuk langer wachten.
Quote:
Robuust, krachtig genoeg, snel en vooral terug spectaculair, ik herinner me de vele rally's die ik Duitsland (Hessen,Hunsrück,Köln-Ahrweiler...)bezocht waar verschillende Scandinaven met Audi's Coupé Quattro aan de start verschenen en er in ruime mate het spektakel waarborgden en dit gekoppeld aan snelheid!!!!
Ik zou de atmosferische 2.0 een enorme achteruitgang vinden t.o.v. de huidige turbomotoren. De Alfa WTCC S2000 motor produceert bv. 275 pk en een maximum koppel van 260 Nm, terwijl WRC wagens momenteel over 300 pk en bijna 600 Nm koppel hebben (en dit bij een grote toerenbereik).
Reply With Quote