Het vermogen en koppel wordt vooral verkregen door toepassing van ALS, waarbij de onverbrande bezine in de uitlaat gebruikt worden om in de turbine van de turbo de druk op peil te houden. Gevolg daarvan is meer trekkracht bij lagere toerentallen (een oud zeer bij standaard turbo motoren).
'k zou dit principe op termijn graag toegepast zien op seriemodellen. Kunt ge het u al voorstellen? Een 1.0 ALS Turbomotor met hetzelfde vermogen als een 2.0 atmo.
De huidige WRC fabrikanten hebben hier al te veel in geïnvesteerd om dat zo maar teniet te laten doen. De FIA zal ook wel gaan inzien dat die standaard ECU-niet werkt (bij de RACB zagen ze ook dat de "standaardizering" binnen een bepaalde formule niet werkte, en slim genoeg werd het reglement gewijzigd) en bijgevolg verwacht ik nog wel een aanpassing in die richting.
Ik denk echter niet dat Suzuki met een S2000 op de proppen zal komen. Ik denk veeleer aan een WRC programma. Alle heil moet niet verwacht worden van deze S2000 om besparingen door te voeren. Mij lijkt het dat de nieuwe '06 spec auto's toch al een behoorlijke bezuiniging zijn zonder die electronische diffs. Als ze dan ook nog eens werk maken van de groepering van de verschillende rallies om zo de transportkosten wat te drukken, zijn ze al een heel eind op weg.
S2000 spectaculair? Je kan een Auto Coupé Quattro bezwaarlijk een S2000 noemen en het zal wel meer door de piloten komen, dan door de auto's op zich.