Ik had in november jongstleden een leuk tweedehands autootje gekocht. De lexus-lichtblokken die erin staken heb ik al direct vervangen door de originele (ja, ik ben zo iemand die dat lelijk vind). Verder steekt er een andere luchtfilter in, maar dat zou blijkbaar zonder keuring mogen. Het enige waar ik nu een probleem mee heb is de uitlaat. Die maakt iets meer lawaai dan de originele, wat dus niet toegelaten is

Als ik dat KB goed begrijp moet ik dus direct naar de keuring gaan en 40 euro dokken.
Ik ga echter pas naar de keuring in november, wanneer ik naar de jaarlijkse keuring moet. Waarom? Ik ben van mening dat:
1) mijn uitlaat geen afbreuk doet aan de verkeersveiligheid en
2) geen lawaaihinder veroorzaakt (er zijn immers motoren en sportauto's op de openbare weg die meer lawaai maken)
Dat ze het tunen reglementeren is een goede zaak, maar blijkbaar moeten sommige zaken per direct in orde gebracht worden. En daar wringt bij mij het schoentje. Dat ze de fiscale fraude dan ook maar direct aanpakken, daar is meer geld te verdienen. Maarja, dan zitten ze misschien in hun eigen zakken...